تقویت گمانه زنی سرمایه گذاران از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ۲۰۲۴؛ سهام رشد کرد
تقویت گمانه زنی سرمایه گذاران از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ۲۰۲۴؛ سهام رشد کرد

اکوایران: انتشار داده‌های مربوط به کاهش فرصت های شغلی در آمریکا و ظهور نشانه‌های سردشدن بازار کار این کشور سبب رشد سهام در روز چهارشنبه شد.

به گزارش اکوایران، تقویت گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه سردشدن اقتصاد آمریکا برای فدرال رزرو فضایی برای کاهش نرخ بهره در سال جاری ایجاد خواهد روز چهارشنبه سبب رشد سهام شد.

براساس گزارشی از بلومبرگ، معاملات S&P500، پس از اینکه این شاخص تنها ۰٫۶ درصد پایین تر از بالاترین حد خود در ماه می بسته شد افزایش یافت. معاملات آتی Nasdaq 100 نیز با حاشیه بیشتری رشد کرد. اوراق خزانه ۱۰ ساله اما با افزایش یک واحد پایه به ۴٫۳۴ درصد رسید.

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه نوامبر ۲۰۲۴ مجددا به انتظارات سرمایه گذاران بازگشته است، چراکه شواهد مبنی بر این است که بازار کار ایالات متحده شروع به تسلیم شدن در برابر سیاست پولی انقباضی سخت کشور کرده است.

گزارش فرصت‌های شغلی آمریکا روز گذشته گویای کاهش این فرصت‌ها در ماه آوریل به پایین ترین حد خود در طول سه سال گذشته بود. گزارش فرصت‌های شغلی و گردش نیروی کار اداره کار آمریکا، معروف به JOLTS، روز سه شنبه نشان داد که موقعیت‌های موجود از ۸٫۳۶ میلیون در ماه قبل به ۸٫۰۶ میلیون کاهش یافته است. این رقم کمتر از همه برآوردهای نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان بود.

این افت به کاهش نسبت “تعداد مشاغل خالی به ازای هر کارگر بیکار”، به پایین ترین سطح در نزدیک به سه سال گذشته کمک کرد؛ نسبتی که فدرال رزرو آن را از نزدیک رصد می‌کند.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بازارکار آمریکا درحال از رونق افتادن است. مقامات فدرال رزرو امیدوارند که این روند ادامه یابد چراکه بدون بیکارکردن میلیون‌ها نفر از مردم، تقاضا را محدود کرده و تورم را کاهش می‌دهد.

نرخ استخدام و اخراج هردو بدون تغییر بوده است. درحالی‌که اخراج‌ها از لحاظ تاریخی کم‌اند، سرعت استخدام کاهش یافته است، که نشان می‌دهد برای شرکت‌‎ها، سطح جذب نیرو برای پاسخگویی به تقاضا مناسب است.

نرخ موسوم به ترک شغل، که افرادی را که داوطلبانه شغل خود را ترک می کنند اندازه گیری می‌کند، در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ قرار دارد. کاهش اخیر می‌تواند نشان دهنده این باشد که افراد به مشاغل فعلی خود ادامه می‌دهند، زیرا نسبت به توانایی خود برای یافتن یک موقعیت جدید اعتماد کمتری دارند.

“نسبت فرصت‌های شغلی به افراد بیکار” به ۱٫۲ کاهش یافت، که پایین ترین رقم از ژوئن ۲۰۲۱ است. این رقم، که مقامات فدرال رزرو توجه زیادی به آن دارند در سال گذشته به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است. در اوج خود در سال ۲۰۲۲، این نسبت ۲ به ۱ بوده است.

داده‌های مربوط به اشتغال ماهانه آمریکا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد که انتظار می‌رود نشان دهد ایالات متحده در ماه می ۱۸۵۰۰۰ شغل ایجاد کرده است، درحالی که نرخ بیکاری ثابت است.

گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، که آخرین گزارش قبل از نشست هفته آینده فدرال رزرو است، به شکل‌دهی انتظارات سرمایه گذاران برای تصمیمات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره کمک می‌کند. روز چهارشنبه نیز ارقام مربوط به اشتغال شرکت‌های آمریکایی موسسه ADP که میزان استخدام ها را در بخش خصوصی این کشور مشخص می‌کند و همچنین “شاخص مدیران خرید بخش خدمات آمریکا” منتشر خواهد شد.

انتظارات برای اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اکنون به سمت نوامبر متمایل شده است، که یک ماه جلوتر از انتظارات قبلی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]