نگاه بازارهای جهانی این هفته به کدام داده‌های اقتصادی است؟
نگاه بازارهای جهانی این هفته به کدام داده‌های اقتصادی است؟

اکوایران: از جلسات بانک مرکزی انگلستان و استرالیا گرفته تا داده‌های خرده فروشی آمریکا، مواردی هستند که این هفته سرمایه گذاران جهانی به آن چشم دارند و تصمیمات آنها را شکل داده است.

به گزارش اکوایران، سرمایه گذاران این هفته درحالی اثرات نرخ‌های بهره بالا بر اقتصاد را بررسی می‌کنند که چشم به انتشار داده‌های خرده فروشی آمریکا دارند. جلسات سیاستی بانک‌های مرکزی انگلستان و استرالیا نیز قرار است این هفته برگزار شود که مورد توجه آنها قرار دارد. 

تولید صنعتی و خرده فروشی چین

داده‌های مربوط به تولید صنعتی و خرده فروشی چین این هفته روز یکشنبه منتشر خواهد شد. در این رابطه، انتظار می‌رود تولیدات صنعتی این کشور بیش از ۶ درصد رشد داشته باشد ولی خرده فروشی همچنان نشانه ضعف در مصرف در اقتصاد این کشور را گزارش خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود قیمت مسکن این کشور همچنان به صورت سالانه کاهش یافته باشد.

جلسه بانک مرکزی انگلستان و استرالیا

جلسه بانک مرکزی انگلستان این هفته از جمله اتفاقات مهمی است که سرمایه گذاران جهانی به آن نگاه می‌کنند. انتظارات مبنی بر این است که نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان در  این جلسه که روز پنج شنبه برگزار می‌شود بدون تغییر باقی بماند. با اینحال، داده‌های مربوط به تورم کشور که روز قبل از جلسه منتشر می‌شود می‌تواند روی انتظارات بازار از تغییرات نرخ بهره در آینده توسط بانک مرکزی انگلستان تاثیر بگذارد.

جلسه بانک مرکزی استرالیا نیز این هفته برای تصمیم گیری در ارتباط با نرخ بهره این کشور روز سه شنبه برگزار می‌شود. انتظار سرمایه گذاران این است که بانک مرکزی این کشور نیز نرخ بهره را ثابت نگه دارد؛ مانند آمریکا که هفته گذشته در جلسه خود تغییری در نرخ بهره ایجاد نکرد.

در اروپا، اخبار مربوط به انتخابات در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار دارد. تغییرات در بازار اوراق و سهام فرانسه به خصوص و بقیه کشورهای اروپایی برای بازار حائز اهمیت است، به‌طوری که نگرانی‌های زیادی از روی کار آمدن حزب راست افراطی وجود دارد. اگر حزب راست افراطی پیروز شود احتمالا به دنبال کاهش مالیات‌ها در فرانسه سبب کسری بودجه خواهد شد، که نشان می‌دهد قیمت اوراق در فرانسه کاهش خواهد یافت و دولت فرانسه در آینده مجبور به انتشار اوراق خواهد شد، که با سیاست‌های اتحادیه اروپا متفاوت است. این مساله تا انتهای ماه که انتخابات زودهنگام فرانسه به درخواست امانوئل مکرون انجام می‌شود می‌تواند نگرانی‌ها را افزایش دهد. آقای مکرون امید دارد که بتواند در انتخابات پیروز شود و قدرت را حفظ کند. در این شرایط نگرانی‌ها از چشم انداز اقتصاد کشور کاهش خواهد یافت.

داده‌های مربوط به مجوز ساخت و سازهای جدید در آمریکا نیز روز پنج شنبه منتشر می‌شود. 

مدیران خرید اروپا و خرده فروشی آمریکا

داده‌های شاخص مدیران خرید اروپا نیز روز جمعه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این داده‌ها بهبود اندکی را در وضعیت تولید و خدمات نسبت به ماه قبل نشان دهد.

داده‌های خرده فروشی و فروش مسکن آمریکا نیز روز سه شنبه منتشر خواهد شد که می‌تواند بر انتظارات از میزان رشد تولید ناخالص داخلی کشور در نیمه دوم سال اثرگذار باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]