پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا چه تاثیری روی بیت‌کوین دارد؟
پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا چه تاثیری روی بیت‌کوین دارد؟

اکوایران: دونالد ترامپ اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر، سیاست‌های این کشور در قبال صنعت کریپتو را تغییر خواهد داد و از رشد آن استقبال می‎‌کند.

به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، قول داده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌‌جمهوری نوامبر، به جنگ جو بایدن علیه کریپتو پایان دهد.

به نوشته کوین تلگراف، ترامپ به‌تازگی در جمع هواداران خود در فلوریدا اعلام کرد: «من به جنگ جو بایدن علیه رمزارزها پایان خواهم داد و مطمئن خواهیم شد که آینده کریپتو و آینده بیت‌کوین در آمریکا ساخته می‌‎شود. ما می‌خواهیم آن را همین جا نگه داریم و بسیاری از این اقدامات در فلوریدا انجام می‌‎شود.»

در همین حال، وعده ترامپ مبنی بر تبدیل فلوریدا به مرکزی برای ارزهای دیجیتال پس از آن است که فلوریدا به عنوان “بهترین ایالت” برای مالیات بر کریپتو در آمریکا انتخاب شد.

فلوریدا به دلیل فقدان مالیات بر درآمد ایالتی و سیاست‌های نظارتی دوستدار کریپتو، از جمله یک برنامه آزمایشی که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد هزینه‌های ایالتی را از طریق کریپتو بپردازند، بهترین ایالت برای مالیات بر کریپتو انتخاب شده است. در این زمینه، نیویورک بدترین ایالت معرفی شد.

این نخستین‌بار نیست که ترامپ رویکرد سختگیرانه جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در قبال بازار کریپتو را مورد انتقاد قرار داده است. پیش‌تر او با انتقاد از بایدن اعلام کرده بود آمریکا نباید به هیچ جایگاه دیگری غیر از رتبه نخست در صنعت کریپتو دست پیدا کند.

ترامپ در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) نیز گفته بود که می‌خواهد تمام بیت‌کوین‌های باقی‌مانده در آمریکا استخراج شود.

صنعت کریپتو به‌طور فزاینده‌ای در تلاش است تا بر سیاست‌مداران ایالات متحده تأثیر بگذارد زیرا با نظارت شدید قانون‌گذاران این کشور مواجه است، به‌ویژه از آنجایی که ورشکستگی شرکت‌های بزرگ رمزارز در سال ۲۰۲۲ باعث وحشت سرمایه‌گذاران و افشای کلاه‌برداری شد و جیب میلیون‌ها سرمایه‌گذار را خالی کرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۲۸ خرداد) از ۶۵ هزار و ۱۱۵ دلار تا ۶۷ هزار و ۲۵۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۲:۱۵ به وقت ایران، ۶۷ هزار و ۶۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷/۰۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۷۰ دلار تا ۳ هزار و ۶۳۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۲۲:۱۵ به وقت ایران، ۳ هزار و ۵۶۴ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۳۲ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷/۱۹ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]