تغییر قابل توجه ذخایر بیت‌کوینِ ماینرها
تغییر قابل توجه ذخایر بیت‌کوینِ ماینرها

اکوایران: گزارش‌ها نشان می‌دهد ذخایر بیت‌کوین نگهداری‌شده توسط ماینرها به پایین‌ترین سطح در ۱۴ سال اخیر رسیده است. با این حال، ذخایر ماینرها بر حسب دلار آمریکا همچنان در حدود بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار، در نوسان است.

به گزارش اکوایران، میزان بیت‌کوین نگهداری‌شده توسط ماینرها به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۱۴ سال گذشته کاهش یافته است.

به نوشته کوین تلگراف، در ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد)، ذخایر ماینرها پس از شروع سال با ۱/۹۵ میلیون بیت‌کوین، به ۱/۹۰ میلیون بیت‌کوین کاهش یافت.

لوکاس اوتومورو، رئیس تحقیقات IntoTheBlock، معتقد است که به دلیل فشار رویداد هاوینگ (نصف شدن پاداش استخراج) بر سود ماینرها، انتظار می‌رود آن‌ها در طول زمان بیت‌کوین کمتری نگهداری کنند و به فروش ذخایر خود تمایل بیشتری داشته باشند. ذخایر ماینرها به بیت‌کوین‌های فروخته‌نشده‌ای که توسط آنها نگهداری می‌شود، اشاره دارد.

تقریبا هر چهار سال یک‌بار، پاداش استخراج شبکه به نصف کاهش می‌یابد. در آخرین رویداد هاوینگ که در ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ رخ داد، پاداش استخراج از ۶/۲۵ بیت‌کوین به ۳/۱۲۵ بیت‌کوین رسید.

اوتومورو همچنین گفت: «با این حال، از نظر تاریخی این کاهش با سرعت نسبتا کندی اتفاق افتاده است، بنابراین فشار فروش عمده‌ای به وجود نیامده است.»

با وجود کاهش پاداش، ذخایر ماینرها بر حسب دلار آمریکا همچنان در حدود بالاترین سطح تاریخی خود، یعنی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار، در نوسان است. این بدان معناست که اگرچه ماینرها بیت‌کوین کمتری نگهداری می‌کنند، اما ارزش دلاری بیت‌کوین‌های آن‌ها بالاتر است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز پنجشنبه (۳۱ خرداد) از ۶۴ هزار و ۶۶۴ دلار تا ۶۶ هزار و ۴۷۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۶ به وقت ایران، ۶۴ هزار و ۸۹۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۱۰ دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳/۰۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۹۲ دلار تا ۳ هزار و ۶۲۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۶ به وقت ایران، ۳ هزار و ۵۲۵ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶/۰۴ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۱ درصد کاهش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]