شوک به قیمت بیت‌کوین/ دولت‌ها چه نقشه‌هایی برای بازار کریپتو دارند؟
شوک به قیمت بیت‌کوین/ دولت‌ها چه نقشه‌هایی برای بازار کریپتو دارند؟

اکوایران: گزارش‌ها نشان می‌دهد آمریکا و آلمان طی روزهای اخیر به انتقال میزان قابل توجهی بیت‌کوین و اتریوم اقدام کرده‌اند. این موضوع در ابتدا باعث افت قیمت بیت‌کوین شده بود.

به گزارش اکوایران، دولت‌های آلمان و آمریکا پس از انتقال میلیون‌ها دلار دارایی ارزهای دیجیتال، توجهات را به خود جلب کرده‌اند.

به نوشته کوین تلگراف، دولت آلمان میزان قابل توجهی بیت‌کوین را انتقال داد، در حالی‌که دولت آمریکا از طریق سرمایه‌های ضبط شده به انتقال اتریوم اقدام کرده است. در ۱ جولای (۱۱ تیر) دولت آلمان ۱۵۰۰ بیت‌کوین به ارزش حدود ۹۵ میلیون دلار به چندین صرافی رمزارز انتقال داد، در حالی‌که دولت آمریکا، ۳ هزار و ۳۷۵ اتریوم به ارزش ۱۱/۷۵ میلیون دلار را به آدرس‌های ناشناس انتقال داده است.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد طی دو هفته اخیر دولت آلمان ۲۷۰۰ بیت‌کوین را به صرافی‌های مختلف منتقل کرده است. دولت این کشور در حال حاضر ۴۴ هزار و ۶۹۲ بیت‌کوین به ارزش حدود ۲/۸۲ میلیارد دلار را در اختیار دارد.

با توجه به داده‌های  Arkham Intelligence، به نظر می‌رسد دولت آمریکا تراکنش‌های بزرگی انجام داده است و به‌طور خاص آدرسی که وجوه به دست‌آمده از توقیف دارایی‌های دیجیتال کارآفرینان استونیایی، سرگئی پوتاپنکو و ایوان توروگین را نگهداری می‌کند، با اقدام آمریکا روبه‌رو شده است.

دولت آمریکا که پیش از این در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر)، ۱۱/۸۴ بیت‌کوین به ارزش حدود ۷۴۳ هزار دلار را از یک آدرس سرمایه‌های توقیف شده دیگر جابه‌جا کرده بود، اکنون کل دارایی اتریوم خود به ارزش ۱۱/۷۵ میلیون دلار را به یک آدرس کاملا ناشناخته منتقل کرده است.

این نقل و انتقالات مکرر اخیر توسط هر دو دولت، حاکی از مدیریت استراتژیک وجوه توقیف شده است؛ به‌طوری که آلمان به‌طور بالقوه به دنبال نقد کردن دارایی‌های خود در صرافی‌های بزرگ است.

انتقال وجوه دولت آمریکا به یک کیف پول ناشناخته می‌تواند نشان‌دهنده یک تغییر کلی در مدیریت دارایی‌های اتریوم باشد.

ویجی پراوین، مدیرعامل bitsCrunch، در مصاحبه با کوین تلگراف توضیح داد که قیمت بیت‌کوین از زمان آغاز این تراکنش‌های دولتی، «۶ درصد کاهش یافته است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۱۱ تیر) از ۶۲ هزار و ۵۵۸ دلار تا ۶۳ هزار و ۷۸۶ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۳۲ به وقت ایران، ۶۳ هزار و ۱۰۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود هزار و ۴۰۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳/۸۵ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۳۲ دلار تا ۳ هزار و ۵۲۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۹:۳۲ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۷۱ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۷۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۷۶ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]