جذب یک میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد| تراز تجاری مثبت شد
جذب یک میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد| تراز تجاری مثبت شد

ساری- دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده طی دو سال گذشته را در مناطق آزاد کشور یک میلیون یورو ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الله عبدالملکی عصر چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با بیان این که یک بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی مختص مناطق آزاد است، افزود: تسهیل در سرمایه گذاری را از ماموریت های مناطق آزاد بیان کرد.

وی شمار مناطق آزاد مصوب را ۱۸ منطقه بیان کرد به اثرات این مناطق در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد و ویژه برای ۷۰۰ هزار نفر در کشور شغل ایجاد کردند درحالی که جمعیت موجود در سکونتگاه های پیرامون و حاشیه آن ۱.۱ میلیون نفر است.

عبدالملکی با اظهار این که ۸۰ درصد ترانزیت کشور در مناطق آزاد صورت می گیرد به نقش آن در عمران و آبادانی اشاره کرد و گفت: تجربه مناطق آزاد در کشور مثبت بوده است و پنج برنامه در گام دوم برای مناطق آزاد کشور طراحی شد و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۳۷ میزان صادرات در این مناطق به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: در دولت سیزدهم سرعت سرمایه گذاری واقعی در مناطق آزاد طی دو سال گذشته دو برابر شده است و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری واقعی روی زمین در مناطق آزاد صورت گرفته است.

عبدالملکی میزان سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد را یک میلیون یورو اعلام کرد و گفت: در حوزه صادرات بعد از مدت ها تراز تجاری مناطق آزاد مثبت شده است و این ناشی از سیاست های تولیدمحور و صادرات محور بوده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]