توقف روند صعودی طلا؟
توقف روند صعودی طلا؟

اکوایران: قیمت طلا به دلیل افزایش شاخص دلار به کمترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیده است. طلا هفته گذشته به بالاترین قیمت تاریخی خود دست یافته بود.

به گزارش اکوایران، با تقویت شدن شاخص دلار، قیمت‌های طلا در روز دوشنبه (۱ مرداد) به کمترین سطح خود در بیش از یک هفته اخیر رسیدند. معامله‌گران در حال حاضر در انتظار داده‌های اقتصادی بیشتر از آمریکا و اظهارنظر مقامات فدرال رزرو در این هفته هستند تا بتوانند شفافیت بیشتری در رابطه با نخستین کاهش نرخ بهره به دست آورند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت ۱۸:۲۶ به وقت ایران با افت ۰/۵ درصدی در سطح ۲۳۸۷ دلار در هر اونس قرار گرفت و معاملات آتی فلز زرد نیز با افت ۰/۴ درصدی در سطح ۲۳۸۹ دلار ایستاد.

با تقویت شاخص دلار برای سومین روز متوالی، طلا برای دارندگان سایر ارزها، گران‌تر شد.

جفری کریستین، شریک مدیریت CPM Group، اعلام کرده: «ما امروز شاهد یک بازار آرام برای طلا بودیم و در عین حال،‌ معامله‌گران در انتظارند تا ببینند تغییر در نامزد حزب دموکرات چه معنایی برای انتخابات، برای آمریکا و برای کل جهان دارد.»

رونا اوکانل، تحلیل‌گر شرکت استون‌ایکس، در یادداشتی نوشت: «اگر ترامپ پیروز شود، این اتفاق ممکن است در بلندمدت برای طلا مطلوب‌تر باشد. سیاست‌های ترامپ، تورم‌زا و در زمینه ژئوپولیتیک، تنش‌زا خواهد بود، در حالیکه مشخص نبودن سیاست‌ خارجی کامالا هریس به نفع طلا است، اما در بلندمدت ممکن است به ضرر فلز زرد باشد.»

بازار طلا اکنون به دنبال داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه‌ماهه دوم و همچنین اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی هستند که قرار است به ترتیب در روزهای پنچشنبه و جمعه منتشر شوند.

بازارهای پولی اکنون انتظار دارند نرخ بهره آمریکا تا ماه سپتامبر به میزان ۰/۲۵ درصد کاهش پیدا کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه‌ فرصت طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته و با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی، به سطح ۲۴۸۳ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت تاریخ فلز زرد محسوب می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]