تاخت‌وتاز فِراری در دنیای رمزارزها: امکان پرداخت کریپتو برای مشتریان اروپایی فراهم می‌شود
تاخت‌وتاز فِراری در دنیای رمزارزها: امکان پرداخت کریپتو برای مشتریان اروپایی فراهم می‌شود

اکوایران:‌ شرکت فِراری اعلام کرده پس از موفقیت فراهم شدن امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال در جهت خرید محصولات این خودروسازی ایتالیایی، این امکان در قاره سبز نیز فراهم می‌شود.

به گزارش اکوایران، شرکت فِراری اعلام کرده که در حال آماده شدن برای گسترش سیستم پرداخت ارزهای دیجیتال خود به اروپا است، آن هم پس از آنکه این سیستم در آمریکا با موفقیت همراه بود.

به نوشته کوین تلگراف، این شرکت ایتالیاییِ سازنده خودروهای لوکس و اسپرت، در روز چهارشنبه (۳ مرداد) اعلام کرد که از پایان جولای، سیستم پرداخت با ارزهای دیجتیال را برای مشتریان اروپایی فراهم خواهد کرد.

فِراری در اواخر سال ۲۰۲۳ اعلام کرده بود مشتریان آمریکایی می‌توانند خودروهای این شرکت را با استفاده از ارزهای دیجتیال خریداری کنند.

تصمیم این خودروسازی مشهور ایتالیایی برای پذیرش رمزارز به عنوان یکی از راه‌های پرداخت، به دنبال تقاضای بازار و درخواست معامله‌گران صورت گرفته است.

خریداران آمریکایی می‎توانند خودروهای فراری را با سه ارز دیجیتال بیت‌کوین، اتریوم و یواِس‌دی کوین خریداری کنند. از سوی دیگر، شرکت فراری اعلام کرده تنها ارزهای دیجیتال قانونی می‌توانند در خرید خودروهای این شرکت استفاده شوند و عملیات خرید با ارزهای دیجیتال حاصل از فعالیت‌های غیرقانونی، پول‌شویی و فرار مالیاتی، انجام نخواهد شد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دلیل نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال از پذیرش آن در معاملات خود تردید دارند. از جمله این شرکت‌ها می‎توان به «تسلا» – تولیدکننده خودروهای الکتریکی – اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ پرداخت با بیت‌کوین را برای مشتریان خود فراهم کرد. با این حال، ایلان ماسک – مدیرعامل این شرکت – این روش پرداخت را به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی به حالت تعلیق درآورد.

شرکت فِراری برای تسهیل پرداخت‌های رمزنگاری شده، از شرکت «بیت‌پی» (BitPay) استفاده کرده است؛ یک شرکت پرداخت رمزنگاری مشهور که به برندهای جهانی مانند «سینماهای ای‌ام‌سی» (AMC Theaters) و «نیواگ» (Newegg) خدمات ارائه می‌دهد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (۳ مرداد) از ۶۵ هزار و ۴۸۱ دلار تا ۶۷ هزار و ۷۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۶ به وقت ایران، ۶۶ هزار و ۶۰۸ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و قیمت آن حدود ۱۰ دلار بییشتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹/۴۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۴۱۱ دلار تا ۳ هزار و ۴۸۷ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۶ به وقت ایران، ۳ هزار و ۴۲۱ دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸/۶۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته تغییر چندانی نداشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]