طناب‌کشی نیروهای کاهشی و افزایشی در بازار ارز
طناب‌کشی نیروهای کاهشی و افزایشی در بازار ارز

اکوایران: تتر کمی بالاتر از دلار تهران قرار گرفته است. حباب درهم نیز در محدوده منفی ۲۵۸ تومانی است که نشان می‌دهد که دلار تهران در میانه طناب‌کشی نیروهای افزایشی و کاهشی قرار دارد و درهم سعی در پایین کشیدن قیمت دلار دارد.

به گزارش، اکوایران دلار تهران در روز جاری به پله اول کانال ۵۸ هزار تومانی عقب‌گرد کرد. در یازده روز گذشته، محدوده ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان کف قیمت دلار بوده است و تاکنون موفق به شکست آن نشده است.

درمیان گرمای بی‌سابقه هوا بازار ارز روزهای آرامی را سپری می‌کند و معاملات این بازار فعلا سرد است.

تقریباً نزدیک یک هفته قبل بود که علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم از آزاد‌سازی واردات خودرو برای همه اقشار جامعه سخن گفت. احمد آقایی معاون وزیرصمت هم در گذشته گفته بود که منبع ارز واردات خودرو باید ارز حاصل از صادرات، ارز سرمایه‌گذاری یا تمام ارزهایی که منشأ خارجی دارد، باشد. حال با شمارش معکوس گذار کشور به دولت چهاردهم، همچنان پرسش‌ها و ابهامات پیرامون این مسئله زیاد است.

در چنین شرایطی اگر واردات خودرو قانونی شود و درنتیجه جذابیت بازار خودرو افزایش یابد، امکان قاچاق معکوس ارز از داخل به خارج برای تأمین ارز برای واردات خودرو وجود دارد. موضوعی که می‌تواند به بازار آزاد ارز فشار بیاورد.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد ثبت نام در سامانه سماح از یکشنبه هفدهم تیر آغاز شده است و تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

او گفت خروج از مرزها و دریافت ارز اربعین بدون ثبت نام در سامانه سماح امکانپذیر نخواهد بود.

پیشتر رییس بانک مرکزی اعلام کرده بود که بانک مرکزی و بانک‌های عامل در سال جاری قادر به پرداخت ارزهای مسافرتی اربعین بدون دریافت کد سماح هستند که منوط به تصمیم کمیته اربعین است.

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که نرخ تورم ماهانه برای چهارمین ماه متوالی بالاتر از دو درصد است که اگر این روند ادامه پیدا کند تحقق هدف تورم کانال بیست درصدی برای بانک مرکزی سخت خواهد شد.

نگرانی برقی در بورس

روز جاری بازار سرمایه دوباره سرخپوش شد و ورود پول حقیقی به بازار سرمایه منفی شد. شاخص کل بورس در محدوده دو‌میلیون و‌ ۱۷۵ هزار واحد قرار گرفت.

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر اعلام کرد که مصرف برق در کشور به طرز خیره‌کننده‌ای در حال افزایش است. روز گذشته رکورد مصرف برق جابه‌جا شد و عدد ۷۸ هزار و ۱۹۶ مگاوات در تاریخ صنعت برق کشور ثبت شد.

مصرف برق در کشور رکورد زده است و محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرده است که موضوع اعلام تعطیلی به علت گرمای شدید در حال بررسی است. این خبرها مشکل تامین برق صنایع را در اذهان عمومی پررنگ‌تر می‌کند و باعث می‌شود که معامله گران نسبت به آینده درآمد و سودآوری صنایع بیشتر احساس نگرانی کنند.

در حالی که بازار ارز یک نوسان رو به بالا به کانال ۵۸ هزار تومانی داشته است صندوق‌های طلا در روز جاری خروج پول حقیقی را ثبت کرده‌اند. در سه روز معاملاتی متوالی، میزان ورود پول حقیقی کاهش پیدا کرده و در روز جاری منفی شده است که نشان می‌دهد هنوز معامله‌گران نسبت به آینده طلا خوش‌بین نیستند.

حباب سکه امامی رشد کرد

در لحظه نگارش این گزارش تتر کمی بالاتر از دلار تهران قرار گرفته و حباب درهم در محدوده منفی ۲۵۸ تومانی قرار گرفته که نشان می‌دهد که دلار تهران در میانه طناب‌کشی نیروهای افزایشی و کاهشی قرار دارد و درهم سعی در پایین کشیدن قیمت دلار دارد.

امروز سکه امامی نتوانسته مرز ۴۱ میلیون تومان را بشکند و حباب سکه امامی نسبت به مدت مشابه هفته قبل دو‌ درصد رشد کرده و در کانال ۱۹ درصدی قرار گرفته است ‌.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]