ترامپ وعده ایجاد ذخایر بیت‌کوین داد
ترامپ وعده ایجاد ذخایر بیت‌کوین داد

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه در کنفرانس بیت کوین گفت که ایالات متحده باید بر این بخش تسلط داشته باشد وگرنه چین این بخش را به طور کامل در دست خواهد گرفت. این آخرین اقدام حمایت‌گرانه ترامپ از بیت‌کوینی بود که زمانی آن را یک «کلاهبرداری» می‌دانست.

به گزارش اکوایران؛ ترامپ در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل، و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۵نوامبر، خود را به عنوان کاندیدای طرفدار ارزهای دیجیتال معرفی کرد و گفت مقررات دوستانه‌تری نسبت به معاون رئیس جمهور کامالا هریس، نامزد احتمالی دموکرات، در حوزه رمزارزها اتخاذ خواهد کرد تا  ایالات متحده را رهبر ارزهای دیجیتال جهان کند.  

به نقل از رویترز، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تاکید کرد در صورت بازگشت به کاخ سفید، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار را اخراج و رگولاتورهای دوستدار رمزارز را انتخاب خواهد کرد تا رای علاقه‌مندان ارزهای مجازی را بخرد و از نفوذ فزاینده این صنعت در عرصه سیاسی استفاده کند.حزب جمهوری‌خواه وعده مقررات سبک تری را برای ارزهای دیجیتال داده است و ترامپ تلاش های دموکرات ها برای تشدید نظارت روی این بخش را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

ترامپ گفت: «اگر ما از فناوری کریپتو و بیت کوین استقبال نکنیم، چین و کشورهای دیگر خواهند پذیرفت. آنها مسلط خواهند شد و ما نمی توانیم اجازه دهیم چین تسلط یابد. آنها تا حد ممکن در حال پیشرفت در این حوزه هستند.»

چین ارزهای دیجیتال را سرکوب کرده است و کنترل‌های سختی بر حرکت سرمایه در مرزهای خود دارد. اما مردم آنجا هنوز می‌توانند توکن‌هایی مانند بیت‌کوین را در صرافی‌های کریپتو معامله کنند و سرمایه‌گذاران چینی نیز می‌توانند حساب‌های بانکی در خارج از کشور را برای خرید دارایی‌های کریپتو باز کنند.

ترامپ گفت که یک شورای مشورتی در حوزه کریپتو تشکیل می‌دهد و با استفاده از ارز دیجیتالی که دولت ایالات متحده در حال حاضر آن را در اختیار دارد، یک «ذخیره» ملی از بیت‌کوین ایجاد خواهد کرد.

ترامپ با تاکید بر اینکه هرگز بیت کوین خود را نفروشید، گفت: «اگر من انتخاب شوم، سیاست دولت من، ایالات متحده آمریکا، این خواهد بود که ۱۰۰ درصد کل بیت کوینی را که دولت ایالات متحده در حال حاضر در اختیار دارد یا به دست می‌آورد، در آینده نگه دارد.»

ترامپ افزود که مایل است شاهد گسترش استخراج بیت کوین توسط شرکت های آمریکایی باشد، این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال را یک «کلاهبرداری» نامیده بود.

قیمت بیت کوین در ابتدا پس از سخنرانی ترامپ کاهش یافت، اما پس از آن روندی صعودی گرفت و با حدود یک درصد رشد به کانال ۶۸هزار دلاری رسید.  

جامعه رمز ارز، رای‌دهندگان خاموش

ترامپ همچنین تاکید کرد که مجازات حبس ابد راس اولبریخت را که به دلیل ایجاد و راه اندازی وب سایت Silk Road که به کاربران اجازه خرید و فروش مخفیانه مواد مخدر و سایر محصولات غیرقانونی را می داد،  تخفیف خواهد داد.

در سالهای اخیر کشورهای سرتاسر جهان، از جمله ایالات متحده، نگرانی خود را از تاثیر ارزهای دیجیتال در ترویج جرایم مالی نشان داده‌اند. آنها معتقدند این دارایی‌ها به دلیل نوسانات شدید می‌توانند کنترل دولت بر سیستم‌های مالی و پولی را تضعیف کنند، ریسک سیستمی را افزایش دهند و به سرمایه‌گذاران آسیب برسانند.

طرفداران دارایی‌های دیجیتال می‌گویند که کاربران ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک نیروی سیاسی رو به رشد در این چرخه انتخاباتی هستند، اگرچه مشخص نیست که چه تعداد از کاربران کریپتو را بر سایر مسائل در صندوق رای اولویت می دهند.

برخی از حامیان کریپتو از ترامپ حمایت می کنند و هر اقدامی از سوی ایالات متحده برای ایجاد یک ذخیره ملی بیت کوین احتمالاً از نظر آنها به عنوان اقدامی بزرگ برای مشروعیت بخشیدن به ارزهای دیجیتال تلقی می‌شود.

جک مالرز، مدیر اجرایی اپلیکیشن جهانی بیت کوین Strike، به رویترز گفت که پیشنهاد ترامپ برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک بیت کوین یک «رای اعتماد باورنکردنی» بود.

در حالی که مدیران کریپتو از اقدامات اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دوره ریاست جمهوری جو بایدن ناراحت هستند؛ گروهی متشکل از نزدیک به ۳۰ قانونگذار دموکرات و نامزد کنگره روز شنبه نامه ای به کمیته ملی دموکرات و هریس ارسال کردند و از آنها خواستند رویکردی “آینده‌نگر” در مورد دارایی های دیجیتال داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]