چشم‌انداز صعودی دوباره برای طلا؛ کارشناسان خوش‌بین‌تر شدند
چشم‌انداز صعودی دوباره برای طلا؛ کارشناسان خوش‌بین‌تر شدند

اکوایران: این گزارش به تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از پیش‌بینی قیمت هفتگی طلا اختصاص‌ یافته است. عمده کارشناسان امیدوار هستند قیمت فلز زرد در هفته آتی با رشد همراه شود.

به گزارش اکوایران، آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که کارشناسان این صنعت بار دیگر به روند صعودی طلا تمایل پیدا کرده‌اند و در عین حال، احساسات عموم مردم نسبت به هفته گذشته بهبود یافته است.

به نوشته کیتکو، کالین چسزنسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت ثروت SIA، گفت: «من برای هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستم. به نظر من، اگر پاول در نشست فدرال رزرو لحن ملایمی به خود بگیرد و به کاهش نرخ بهره در سپتامبر اشاره کند، این می‌تواند ارزش دلار آمریکا را پایین بیاورد و به جهش مجدد طلا کمک کند.»

چسزنسکی افزود: «حتی به تورم هسته PCE (شاخص قیمت مصرف‌کنندگان بدون احتساب مواد غذایی و انرژی) امروز نگاه کردم که خنثی تا کمی شدید بود، با این حال ارزش دلار آمریکا پایین آمد، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری کاهش یافت و طلا رشد کرد.»

دارین نیوزوم، تحلیل‌گر ارشد بازار در Barchart.com گفت: «نزولی.» او بر این باور است که اگر قیمت طلای دسامبر در پایان این هفته پایین‌تر بسته شود، دور دیگری از فروش در هفته آینده می‌تواند به سومین هفته متوالی با قیمت پایین‌تر منجر شود. حمایت روی نمودار هفتگی قرارداد در سطوح پایین نزدیک به ۲۳۵۰ دلار است. نوسانات هفتگی خنثی باقی مانده و به خوبی بالاتر از سطح اشباع فروش ۲۰ درصد قرار دارند، به این معنی که هنوز زمان و فضای کافی برای کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت: «من حدس می‌زنم که محتمل‌ترین سناریو، تثبیت قیمت است. طلا در بازار نقدی به هدف من (حدود ۲۳۵۰ دلار) نزدیک شد و حمایتی برای بهبود به تقریبا ۲۳۸۰ دلار در پایان هفته پیدا کرد. شاخص‌های حرکت همچنان در حال کاهش هستند و میانگین متحرک پنج‌روزه برای نخستین‌بار از ابتدای ماه، از میانگین ۲۰ روزه پایین‌تر می‌رود. محدوده ۲۴۰۰ دلاری مقاومت ایجاد می‌کند.»

آدریان دی، رئیس Adrian Day Asset Management گفت: «صعودی.» با افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در آینده نزدیک، قیمت طلا افزایش خواهد یافت.»

مارک لیبوویت، ناشر VR Metals/Resource Letter، همچنان محتاط است و می‌گوید: «خطر کاهش به ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار وجود دارد.»

در این هفته، ۱۶ تحلیل‌گر در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. وال‌استریت خوش‌بینی جدیدی را نسبت به چشم‌انداز کوتاه‌مدت فلزات گران‌بها نشان می‌دهد. هفت کارشناس، معادل ۴۴ درصد، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالیکه تنها چهار کارشناس، معادل ۲۵ درصد، اکنون کاهش قیمت را پیش‌بینی می‌کنند. پنج تحلیل‌گر باقی‌مانده، معادل ۳۱ درصد، انتظار دارند قیمت طلا در طول هفته آینده تغییر نداشته باشد.

در همین حال، ۱۹۳ رأی در نظرسنجی آنلاین کیتکو به ثبت رسید و سرمایه‌گذار خرد نسبت به هفته گذشته خوش‌بین‌تر شدند. ۱۲۷ سرمایه‌گذار خرد، معادل ۶۶ درصد، انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند. ۳۷ نفر دیگر، معادل ۱۹ درصد، انتظار کاهش قیمت را دارند، در حالیکه ۲۹ پاسخ‌دهنده، معادل ۱۵ درصد باقی‌مانده، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت طلا در هفته آینده در یک محدوده تثبیت شود. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]