بهبود قیمت طلا با آغاز جنب‌وجوش‌ اقتصادی
بهبود قیمت طلا با آغاز جنب‌وجوش‌ اقتصادی

اکوایران: با آغاز شدن رویدادهای اقتصادی مهم در آمریکا و سایر نقاط،‌ قیمت طلا با رشد همراه شده است. جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) از صبح امروز آغاز شده و تا بعدازظهر فردا ادامه دارد.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا و نقره در معاملات ظهر امروز آمریکا (۹ مرداد) با شروع انتشار داده‌های اقتصادی کلیدی در این هفته، به‌طور متوسط افزایش یافت. قیمت طلا برای تحویل در دسامبر با افزایش ۵ دلار به ۲۴۳۰ دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره برای تحویل در سپتامبر نیز به ۲۸ دلار رسید.

به نوشته کیتکو، داده‌های امروز شامل آغاز جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) از صبح امروز تا بعد از ظهر فردا و همچنین گزارش JOLTS (بررسی اشتغال و گردش کار) است. این گزارش برای ماه ژوئن نشان داد که تعداد مشاغل خالی در ایالات متحده در آخرین روز کاری ژوئن بدون تغییر در سطح ۸/۲ میلیون باقی مانده است. بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، تعداد استخدام‌ها و کل استعفاها در طول این ماه با تغییرات کمی به ترتیب در سطح ۵/۳ میلیون و ۵/۱ میلیون باقی ماند. بازارها واکنش قابل توجهی به این گزارش نشان ندادند. نشست دو روزه سیاست پولی بانک ژاپن نیز امروز آغاز شد.

بازارهای خارجی کلیدی امروز نشان می‌دهند که شاخص دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح سه هفته‌ای در روز دوشنبه، کمی قوی‌تر شده است. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات متحده در حال حاضر در حدود ۴/۱۸ درصد است.

قیمت لحظه‌ای طلا

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۲۰:۱۲ به وقت ایران در سطح ۲۳۹۲ دلار به ازای هر اونس بوده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]