طلا در بالاترین سطح ۱۰ روز اخیر
طلا در بالاترین سطح ۱۰ روز اخیر

اکوایران: قیمت‌های طلا به واسطه انتظارات از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تنش‌های ژئوپولیتیک، با رشد همراه شده‌اند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز دوشنبه (۲۲ مرداد) بیش از ۱ درصد رشد کردند تا به بالاترین سطح قیمتی خود از ۲ آگوست (۱۲ مرداد)‌ برسند. علت این افزایش، خرید این دارایی امن از سوی سرمایه‌گذاران است. معامله‌گران همچنین در انتظار داد‌ه‌های تورمی آمریکا طی این هفته هستند که می‌تواند مسیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را مشخص‌تر کند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا با رشد بیش از ۱ درصدی، تا ساعت ۱۸:۵۹ به وقت ایران در سطح ۲۴۵۸ دلار به ازای هر اونس بوده است. معاملات آتی فلز زرد نیز با افزایش حدود ۱ درصد، به سطح ۲۴۹۷ دلار رسیده‌اند.

جیم ویکاف، تحلیل‌‌گر ارشد در کیتکو متالز، اعلام کرده: «آنچه که امروز در بازارهای طلا و نقره شاهد آن هستیم، حمایت قیمتی ناشی از نمودارهای صعودی است که باعث افزایش خریدهای تکنیکال شده است.»

ویکاف گفت: «شما همچنین شاهد تنش‌های خاورمیانه هستید که بخشی از افزایش تقاضا برای فلز زرد به عنوان یک دارایی امن را تشکیل می‌دهد.»

سرمایه‌گذاران همچنین به نظارت بر داده‌های مربوط به قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا که در روز سه‌شنبه و آمارهای مربوط به قیمت‌های مصرف‌کننده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، خواهند پرداخت تا شفافیت بیشتری درباره روند تورم به دست آورند.

بازارها شانس کاهش نیم درصد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سپتامبر را در سطح ۴۹ درصد می‌بینند.

طلا به عنوان یک حفاظ در شرایط نااطمینانی‌های ژئوپولیتیکی و اقتصادی در نظر گرفته می‌شود و در محیط‌های با نرخ بهره پایین، عملکرد خوبی دارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]