افت قیمت طلا با داده‌های اقتصادی قوی آمریکا
افت قیمت طلا با داده‌های اقتصادی قوی آمریکا

اکوایران: افزایش شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا باعث کاهش قیمت طلا شده است. ‌

به گزارش اکوایران، قیمت‌های طلا در روز پنجشنبه (۲۵ مرداد) روند مثبت خود را از دست دادند، چراکه شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری پس از انتشار داده‌های اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار آمریکا که می‌تواند بر میزان کاهش نرخ بهره از سوی فدرال تأثیر بگذارد، با افزایش همراه شدند.

به نوشته رویترز، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۷:۴۸ به وقت ایران در سطح ۲۴۴۵ دلار به ازای هر اونس قرار گرفت. این در حالیست که فلز زرد در روز گذشته با ۰/۹ درصد رشد قیمت همراه شد. معاملات آتی فلز زرد نیز با رشد ۰/۲ درصدی در سطح ۲۴۸۴ دلار در هر اونس بوده است.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در EverBank، می‌گوید: «خرده‌فروشی آنقدر مثبت است که نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا قوی باقی مانده و به نوعی بازارها را تغییر داده است. دلار در حال بازیابی بخشی از قدرت خود است و طلا درخشش خود را از دست می‌دهد.»

میزان خرده فروشی در آمریکا پس از کاهش ۰/۲ درصدی در ژوئن، در ماه گذشته میلادی ۱ درصد افزایش یافت.

به‌طور جداگانه، گزارش وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند، در هفته منتهی به ۱۰ آگوست (۲۰ مرداد) به ۲۲۷ هزار نفر رسیده است، در حالیکه تخمین زده می‌شد این آمار در سطح ۲۳۵ هزار نفر باشد.

به دنبال داد‌ه‌های آمریکا، شاخص دلار با رشد ۰/۴ درصدی در برابر رقیبان خود همراه شد و همین امر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر، گران‌تر کرد. ‌بازده اوراق خزانه‌درای ۱۰ ساله آمریکا نیز با جهش همراه شد.

در همین حال، دو مقام فدرال رزرو روز پنجشنبه از احتمال کاهش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده میلادی حمایت کردند و تردید قبلی خود مبنی بر اینکه “خیلی زود است کاهش هزینه‌های استقراض رخ دهد” را کنار گذاشتند.

بازارها در حال حاضر شانس کاهش نرخ بهره در سپتامبر را ۱۰۰ درصد می‌دانند. با این حال، داده‌های قوی اقتصادی، گزینه کاهش نیم درصدی نرخ بهره را از روی میز کنار گذاشته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]