پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 57299
  • 02 دسامبر 2023 - 10:58
  • 52 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نوسازی تاکسی‌های فرسوده کشور ۲۰ سال زمان خواهد برد

نوسازی تاکسی‌های فرسوده کشور ۲۰ سال زمان خواهد برد
نوسازی تاکسی‌های فرسوده کشور ۲۰ سال زمان خواهد برد

اکوایران: مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور با اشاره ۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور، عنوان کرد که ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمان خواهد برد.

به گزارش اکوایران: مرتضی ضامنی، مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور، با اشاره به افرادی که از سال‌ها قبل به عنوان راننده بیمه شده‌اند عنوان کرد که این لیست از سال ۱۳۹۲ در تأمین اجتماعی کشور بصورت فریز شده قرار دارد و بروز نشده است. با توجه به این امر، سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه رانندگان جدید اعلام کرده که سقف اعتبارات این بخش پر شده و نمی‌تواند راننده جدید بیمه کند.

ضامنی در ادامه به ارائه آمار افراد بیمه شده به عنوان راننده پرداخت و گفت: ۳۱۳ هزار و ۹۹۴ نفر تعداد افرادی است که به اسم راننده ناوگان حمل و نقل شهری از بیمه استفاده می‌کنند؛ که از این تعداد ۱۱۰ هزار و ۵۳۴ نفر در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی وزارت کشور نیستند. به این ترتیب یا از ابتدا در این حوزه به اشتباه ورود پیدا کردند یا در این سال‌ها از حوزه خارج شده‌اند، اما در حال استفاده از یارانه ۵۰ درصدی بیمه هستند.

او اظهار داشت که در حذف این افراد برای بیمه، سازمان تأمین اجتماعی به خوبی عمل کرده است؛ اما در اضافه کردن رانندگان جدید عملکرد مطلوبی نداشته است. بر همین اساس، میان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و سازمان تأمین اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسید تا بیمه رانندگان در سامانه‌ای به صورت برخط انجام شود؛ اما پس از گذشت ۴ سال، علی رغم پیگیری‌های گسترده این سامانه محقق نشده است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور همینطور از فعالیت  ۴۰۰ هزار راننده تاکسی، ۵۰ هزار راننده اتوبوس شهری و ۳۵ هزار راننده مینی بوس در حال حاضر که پروانه فعالیت از شهرداری دارند، خبر داد

۲۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور 

ضامنی درباره روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز گفت: نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال‌هایی متوقف شده بود و به همین دلیل با انباشت فرسودگی مواجه هستیم. ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شده داریم و از سوی دیگر توان تولید داخلی ۱۰ هزار دستگاه خودرو است که ایران خودرو تولید می‌کند و تک محصول است که بعضاً به دلیل آشفتگی بازار خودرو این ۱۰ هزار دستگاه نیز محقق نمی شود.

بنابه گفته او با این روند، ۲۰ سال نوسازی این انباشت فرسودگی زمان خواهد برد و راهکارهای مختلفی از جمله اضافه کردن خودروی جدید برای افزایش سرعت نوسازی در حال پیگیری است تا از ظرفیت سایر خودروسازان هم استفاده کنیم و ۵ ساله بتوانیم این انباشت فرسودگی را مرتفع کنیم.

تا تیر سال آینده ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در مسیر نوسازی قرار خواهند گرفت

ضامنی افزود: در مسیر نوسازی تسهیلات ملی به مشکل خورد لذا شهرداری‌ها ورود پیدا کردند تا تسهیلات ارزان قیمت که از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون در شهرهای مختلف است، پرداخت شود. بر همین اساس با توجه به تسهیلاتی که پرداخت می شود تا تیر سال آینده نوسازی ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در کشور در برنامه قرار گرفته است و از سوی دیگر اصلاحیه ای در گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در دست بررسی است که با نهایی شدن آن می تواند کمک خوبی به این موضوع شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی 08 مه 2024

سایپا این خودرو را به خط تولید باز گرداند / عرضه گسترده این محصول در بازار به زودی

اکو ایران : تولید خودرویی که ازسبد محصولاتی سایپا خارج شده بود بار دیگر در دستورکار قرار گرفت.

افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت 08 مه 2024

افزایش ۱۵ میلیونی دو محصول ایران خودرو در روز کاهشی دلار + جدول قیمت

اکوایران: بازار پرطرفدارهای داخلی امروز خلاف جهت نرخ دلار حرکت کردند و شکل افزایشی به خود گرفتند.

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب 08 مه 2024

بازار خودرو با اتفاقی عجیب روبرو شد / احتمال پاکسازی بازار از این محصول محبوب

اکو ایران : سازمان ملی استاندارد جلوی شماره گذاری محصول یک خودروساز خصوصی را گرفت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.