بازار طلا و سکه سردرگم شد
بازار طلا و سکه سردرگم شد

قیمت طلا و سکه تغییر روند داد و امروز ریزشی گزارش شد.

به گزارش اکوایران، بازار داخلی طلا و سکه امروز با طلای جهانی هم‌مسیر شد و روند نزولی را در پیش گرفت. آنگونه که سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد، طلای ۱۸ عیار امروز، هفتم شهریور ۱۴۰۳ و تا لحظه انتشار این گزارش، کاهش قیمت داشت و به سه میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. طلای ۲۴ عیار هم، ریزش قیمت‌ را تجربه کرد و در نرخ چهار میلیون و ۷۹۴ هزار تومان عرضه شد.

بازار سکه در این میان اما نوسانات زیادی را تجربه کرد. سکه طرح جدید امروز ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. اما سکه طرح قدیم امروز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و در نرخ ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه شد. 

طلای جهانی هم روز گذشته افزایش جزئی را تجربه کرد، اما دوباره در فاز نزولی قرار گرفت. بر این اساس طلای جهانی اکنون به ۲۵۰۹ دلار به ازای هر انس رسیده است. 

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، هفتم شهریور ۱۴۰۳

در روزهای گذشته بازار طلا و سکه نوسانات زیادی را پشت سر گذاشت، اما این نوسانات تغییر چندانی در میانگین قیمتی مصنوعات طلا ایجاد نکرد. 

کارشناسان بازارهای مالی و فعالان بازار طلا و سکه معتقدند که طلای جهانی ظرفیت کاهش بیشتر را ندارد و روندی افزایشی را در پیش خواهد گرفت. در بازار داخلی نیز چشم‌انداز افزایشی در بازار دلار وجود دارد. بازار طلا و سکه نیز تحت تاثیر دو مولفه اصلی، یعنی طلای جهانی و نرخ ارز، روندی افزایشی را طی خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که این روند صعودی در شیب آرامی طی می‌شود و نوسانات هیجانی در ادامه سال دیده نمی‌شود. 

روز گذشته هم حراج شمش طلا برگزار شد. براساس اعلام سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از تعداد ۳۷۰ کیلوگرم (قطعه) شمش طلای استاندارد عرضه شده در این حراج در مجموع و در دو تالار عمده و خرد معاملات شمش تعداد ۳۴۵ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار و با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان به ازای هر شمش خریداری و معامله شد.

به عبارتی دیگر، در مجموع طی چهل و شش جلسه حراج شمش طلا در این مرکز، هشت هزار و ۸۴۹ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از سوی متقاضیان خریداری شده است. البته کارشناسان حوزه طلا و سکه معتقدند که برگزاری این حراج‌ها کمکی به کاهش یا تنظیم بازار داخل نمی‌کند و برگزاری این حراج‌ها نوعی دیگری از ارزپاشی است. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]