طلا همچنان بالاتر از مرز روانی کلیدی
طلا همچنان بالاتر از مرز روانی کلیدی

اکوایران: قیمت جهانی طلا همچنان بالاتر از سطح ۲۵۰۰ دلار به ازای هر اونس معامله می‌شود؛ اتفاقی که امیدها به روند صعودی طلا تا پایان ۲۰۲۴ را تقویت کرده است.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های جهانی طلا طی امروز دوشنبه (۱۲ شهریور) حدود ۰/۴ درصد با کاهش همراه شدند و در نزدیکی قیمت ۲۵۰۰ دلار که یک سطح حیاتی است، معامله می‌شوند.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا ساعت ۱۹:۱۵ به وقت ایران در سطح ۲۵۰۱ دلار به ازای هر اونس بوده است.

به نوشته کیتکو، انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه جاری میلادی چرخه افزایش نرخ‌های بهره را معکوس کند؛ اقدامی که این بانک از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ انجام نداده است.

نرخ‌های بهره آمریکا در بالاترین سطح بیش از دو دهه اخیر قرار دارند که به شکل قابل توجهی باعث قدرت گرفتن شاخص دلار شده و تأثیر منفی بر قیمت طلا داشته است. اما در سال جاری، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

قیمت فلز زرد بالاتر از سطح ۲۵۰۰ دلار معامله می‌شود و معالمه‌گران این موضوع را از بسیاری جهات، بااهمیت می‌دانند. سطح ۲۵۰۰ دلار یک مرز روانی مهم است زیرا قدرت کلی روند‌های قیمتی را نشان می‌دهد.

معامله‌گران طلا باور دارند تا زمانی که طلا بالاتر از این سطح معامله می‌شود، احتمال اینکه این فلز گران‌بها بتواند روند مثبت قیمتی خود را تا پایان سال ادامه دهد، افزایش می‌یابد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]