جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 56394
  • 27 نوامبر 2023 - 15:00
  • 70 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز

سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز
سناریوی کمتر محتمل در بازار ارز

اکوایران: به عقیده معامله‌گران قیمت دلار در نزدیکی کف خط روند صعودی در حال معامله است و از دست رفتن این کف در بازار را سناریوی کمتر محتمل در بازار می‌دانند.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در نیمه اول بین دو سطح ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در نیمه دوم با کاهش به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسید. قیمت دلار هرات در پشت‌خط حتی کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد اما زیر این کانال دوامی نداشت و در ۵۰ هزار و ۵۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، نرخ دلاری آن در ۵۰ هزار و ۸۲۰ تومان برآورد می‌شود. این برآورد نشان می‌دهد همچنان شکاف بین قیمت درهم امارات و قیمت دلار هرات بیش از ۸۰۰ تومان است که عدد قابل توجهی است. قیمت تتر در روز یکشنبه بین دو سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داد و نتوانست از این محدوده خارج شود.

با اینکه اکثر معامله‌گران تصور می‌کردند هر چه به روزهای انتهایی پاییز نزدیک شویم قیمت دلار به واسطه تقاضای سال نوی میلادی افزایشی می‌شود اما با گذشت ۵ روز از آذر هنوز شاهد افزایش قیمت نیستیم. قیمت دلار بین ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان گیر کرده به گونه‌ای که چسب این محدوده شده است. معامله‌گران تصور می‌کنند بازارساز، معامله‌گران را بین کف و مقاومت بازی می‌دهد تا آن‌ها را از بازار خارج کند.

تحلیل‌گران فنی بازار بر این باورند که قیمت دلار همچنان بالای کف خط روند صعودی معامله می‌شود. از نظر آن‌ها قیمت دلار برای کاهش بیشتر باید این کف را از دست بدهد که در صورت چنین اتفاقی قیمت دلار می‌تواند ۱۰۰۰ تومان دیگر کاهش داشته باشد. معامله‌گران تصور می‌کنند این از دست رفتن کف خط روند سناریوی کمتر محتمل در بازار است.

در مقابل قیمت دلار برای رشد بیشتر در ابتدا باید از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند. به عقیده معامله‌گران اگر قیمت دلار از مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند می‌تواند با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار تومان شود. البته برای افزایش قیمت دلار باید درهم در ابتدا بالای ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد و در صورت بالا رفتن قیمت درهم از ۱۴ هزار تومان می‌توانیم شاهد افزایش دلار به کانال ۵۱ هزار تومان باشیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رشد طلا با کاهش شاخص دلار 27 ژوئن 2024

رشد طلا با کاهش شاخص دلار

اکوایران: شاخص دلار با کاهش ۰/۳ درصدی روبه‌رو شده و همین امر منجر به جذاب شدن طلا برای دارندگان ارزهای دیگر شده است.

27 ژوئن 2024

دمای بازار دلار و سکه در هفته منتهی به انتخابات

از زمان حادثه هلیکوپتر رئیس دولت -یعنی از انتهای اردیبهشت- قیمت دلار بین ۵۸ و ۵۹ هزار تومان گیر کرده بود، اما در این هفته کانال ۶۱ هزار تومان را هم دید که از ۱۸ اردیبهشت بی‌سابقه بود.  سه عامل به عنوان اثرات بیرونی بر بازار ارز ذکر می‌شود. اول نزدیک شدن به انتخابات ریاست […]

بررسی رفتار بورس و دلار پس از انتخابات: مشاهده یک روند 27 ژوئن 2024

بررسی رفتار بورس و دلار پس از انتخابات: مشاهده یک روند

این گزارش دیدبان سایت اکوایران رفتار دلار و شاخص کل بورس را پس از انتخابات‌ دوره‌های گذشته بررسی کرده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.