آموزش ثبت نام در فارکس و نحوه ورود به آن
آموزش ثبت نام در فارکس و نحوه ورود به آن
در سال‌های اخیر، بازار فارکس به عنوان یکی از پرسودترین عرصه‌های معاملاتی ظاهر شده و توجه طیف وسیعی از معامله‌گران را به خود جلب کرده است.

 از متخصصان کارکشته با سرمایه قابل توجه گرفته، تا تازه وارد‌هایی که مشتاق کشف پتانسیل‌های بازار هستند و سرمایه اولیه کمی دارند؛ همه این افراد به دنبال آموزش ثبت نام در فارکس هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با نحوه ورود به بازار فارکس آشنا کنیم و نقشه راه کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

چرا ثبت نام در فارکس یک راه موثر برای درآمدزایی است؟

قبل از ثبت نام در فارکس و شروع معامله، ضروری است که بدانیم اصلا چرا این کار برای‌مان مفید است. مطمئنا بازارهای مالی زیادی وجود دارد که می‌توانید پول خود را در آن‌ها به کار بگیرید و حتی ممکن است قبلا تعدادی از آن‌ها را بررسی کرده باشید. با این حال اگر می‌خواهید بدانید چرا فارکس پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است، در نظر داشته باشید که صرف نظر از سبک یا رویکرد معاملاتی شما، بازار فارکس به طرز باورنکردنی‌ای سازگار است. یعنی چه یک سرمایه‌گذار محافظه کار باشید چه اهل ریسک، این بازار انعطاف پذیری متناسب با ترجیحات شما را ارائه می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید با استراتژی معاملاتی خاص خود، وارد این بازار شوید و مطمئن باشید که نتیجه خوبی می‌گیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته بازار فارکس، حجم معاملات بی‌نظیر آن است که روزانه بیش از ۷ تریلیون دلار است. این رقم خیره‌کننده نشان می‌دهد که پتانسیل فارکس برای انجام معامله بسیار زیاد است و به یک یا دو مورد محدود نمی‌شود. علاوه‌بر‌این، بازار فارکس به دلیل نوسانات معقول خود، یک بازار عالی برای همه است. در واقع این نوسانات معقول به شما اجازه می‌دهد اگر سرمایه کمی دارید، با ریسک از دست دادن کمتری ترید کنید. در مقابل، از آنجایی که می‌توانید با بکارگیری اهرم‌های معاملاتی مختلف، سود همین نوسانات معقول را حتی تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهید. یعنی چه اهل ریسک بالا باشید چه ریسک کم، این بازار بستر معامله را برای شما فراهم کرده است.

مراحل ثبت نام در فارکس

هرچند فارکس دنیای پیچیده و گسترده‌ای است، اما ثبت نام در آن دشواری خاصی ندارد. در ادامه مراحل قدم به قدم ثبت نام در بازار فارکس را در اختیارتان قرار داده‌ایم. کافی‌ست به ترتیب این مراحل را طی کنید تا آماده ترید در این بازار باشید.

۱- آموزش ثبت نام در بروکر فارکس

اگر به دنبال یادگیری نحوه ورود به بازار فارکس هستید، اولین قدم مهم این است که یک بروکر فارکس پیدا کنید. بروکر یا کارگزار به عنوان واسطه بین شما و بازار فارکس عمل می‌کنند و شما را به شبکه گسترده معاملاتی آن متصل می‌کند. در واقع بروکر انتخابی شما به عنوان یک دروازه ورود به این بازار گسترده عمل کرده و اجرای سفارشات معاملاتی شما را ممکن می‌کند. در یک کلام، بروکر واسطی است که بستر انجام معامله و ترید در فارکس را برای شما فراهم می‌کند.

۲- تایید حساب

احراز هویت و تایید حساب یکی از مراحل اساسی ثبت نام است که تضمین می‌کند شما یک شخص واقعی هستید. این مرحله همچنین از این رو انجام می‌شود که اطلاعات دقیق شما به عنوان مالک حساب تایید شود. از آن رو که شما باید تنها کسی باشید که به این حساب دسترسی دارد و می‌تواند تراکنش‌های مالی و معاملات را مدیریت کند، این مرحله ضروری است.

مدارکی که جهت تایید حساب به آن‌ها نیاز دارید، شامل اطلاعات فردی (نام و نام خانوادگی)، آدرس محل سکونت، ایمیل و شماره تلفن شما است. همچنین بسته به بروکری که قصد دارید حساب تجاری خود را در آن باز کنید، ممکن است مدارک عکس‌داری از قبیل کارت شناسایی نیز برای احراز هویت‌تان نیاز باشد.

۳- ورود به پلتفرم

هنگامی که یک بروکر معتبر را انتخاب کردید، مرحله بعدی انتخاب یک پلتفرم معاملاتی است. اکثر بروکرها پلتفرم‌های معاملاتی را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را دانلود کنید. پلتفرم‌هایی مثل متاتریدر ۴ و ۵ که کاربری بسیار ساده‌ای دارند. همچنین ممکن است بروکر شما پلتفرم اختصاصی خود را داشته باشد که در این صورت می‌توانید به آن وارد شوید.

۴- شارژ حساب

حالا که هم حساب خودتان را در بروکر باز کرده‌اید و هم پلتفرم معاملاتی را در اختیار دارید، فقط انتقال پول به حساب مانده است. شما باید سرمایه‌ای که قصد دارید وارد معامله کنید را به حساب بروکرتان واریز کنید.

نکته: اگر بروکر انتخابی شما، همچون بروکر دلتا اف ایکس، امکان پرداخت ریالی را برایتان فراهم کرده باشد که این مرحله نیز بسیار ساده انجام می‌شود.

۵- شروع معامله

حالا همه‌چیز برای شما مهیاست و به بازار جهانی فارکس متصل شده‌اید. مراحل آموزش ثبت نام در فارکس رسما به پایان رسیده است و می‌توانید با حساب خود کار کنید. در این نقطه تنها چیزی که باید به آن دقت کنید، تسلط بر شرایط بازار و شیوه‌های معامله است. قبل از هر اقدام عجولانه‌ای با حساب‌های دمو کار کنید تا دست‌تان در معامله گرم شود و بر تکنیک‌هایی که یاد گرفته‌اید مسلط شوید.

مهم‌ترین نکات ثبت نام در فارکس

هنگام انتخاب یک بروکر برای ثبت نام رسمی در بازار فارکس و شروع معامله، ضروری است که چندین عامل را به دقت در نظر بگیرید. این عوامل می‌تواند به طور قابل توجهی بر تجربه معاملاتی و سود بالقوه شما تأثیر بگذارد.

۱-کارمزدها و پورسانت‌ها نقشی اساسی دارند و مستقیما بر سود شما تاثیر می گذارند. مطمئن شوید که ساختار کارمزد و اسپرد بروکر خود را حتما به دقت بررسی کرده‌اید و با آن موافق هستید. این قضیه از آن رو اهمیت دارد که کارمزدهای بالا می‌تواند به طور قابل توجهی به سود شما را کاهش دهند.

۲- یکی دیگر از ملاحظات مهم، نمادها و جفت‌ارزهایی است که توسط بروکر ارائه می‌شود. چه معامله با دلار آمریکا، یورو یا هر ارز دیگری را ترجیح می‌دهید، تأیید اینکه بروکر از ارز انتخابی شما پشتیبانی می‌کند بسیار مهم است تا از هزینه‌های تبدیل پول جلوگیری شود.

۳-به نسبت اهرمی (لوریج) که توسط بروکر ارائه می‌شود، توجه زیادی داشته باشید. اگر قصد دارید از اهرم در استراتژی معاملاتی خود استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که بروکر انتخابی شما نسبت‌های اهرمی‌ای را ارائه می‌دهد که با میزان تحمل ریسک شما و ترجیحات معاملاتی‌تان مطابقت دارد.

۴- اندازه حساب یا اندازه لات مجاز بروکر برای موقعیت‌های جدید را در نظر بگیرید. در تمام انواع حساب‌ها اندازه لات باید با سرمایه تجاری و سطوح تحمل ریسک شما مطابقت داشته باشد.

۵- در نهایت، در دسترس بودن حساب‌های آزمایشی (دمو) را ارزیابی کنید. این حساب‌ها برای تقویت مهارت‌های معاملاتی شما و آشنایی با پلتفرم قبل از سرمایه‌گذاری در دنیای واقعی بسیار ارزشمند هستند.

حرف آخر

وقتی صحبت از آموزش ثبت نام در فارکس به میان می‌آید، مهم‌ترین قسمت کار انتخاب بروکر و افتتاح حساب در آن است. در واقع اگر آموزش ثبت نام در بروکر فارکس که در این مقاله به آن اشاره کردیم را یاد بگیرید، مهم‌ترین قسمت کار را انجام داده‌اید. پس از آن می‌ماند احراز هویت، ورود به پلتفرم و شارژ حساب که به طور کامل در مورد آن‌ها صحبت کردیم.

برگرفته از سایت دلتاکالج

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]