معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: ۳۱ واردکننده خودرو سواری تائیدیه خدمات پس از فروش گرفته اند؛ ضمن اینکه در حوزه واردات خودرو برقی هم ۸ مجموعه برای خدمات پس از فروش واردات خودرو تائیدیه دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی گفت: بحث ثبت سفارش و تخصیص ارز خودروهای وارداتی مربوط به این معاونت نیست، اما بحث ثبت سفارش کالاهای بادوام نیازمند تائید خدمات پس از فروش توسط وزارت صمت است و تا زمانی که گارانتی کالا تایید نشود، واردات انجام نمی شود. بر همین اساس هم ۳۱ واردکننده خودرو سواری تائیدیه خدمات پس از فروش گرفته اند؛ ضمن اینکه در حوزه واردات خودرو برقی هم ۸ مجموعه برای خدمات پس از فروش واردات خودرو تائیدیه دریافت کرده اند.
وی افزود: در زمینه واردات اتوبوس هم مانعی در رابطه با خدمات پس از فروش وجود ندارد، ۲۳۰ واردکننده اتوبوس تائیدیه خدمات پس از فروش دارند و فکر می کنم تقریبا هیچ نوع اتوبوسی در دنیا وجود نداشته باشد که افراد نتوانسته باشند تائیدیه آن را بگیرند.شاهمیرزایی ادامه داد: به صورت غیرمستقیم قرارداد با خودروساز اصلی برقرار می شود. توانایی ارائه خدمات براساس شاخص هایی مانند تعداد تعمیرگاه، ابزارهایی که مورد نیاز است، آموزش و دانش فنی که مورد نیاز، با همراهی سازمان استاندارد تعیین می شود. ضمن این که شرکت های بازرسی تخصصی بررسی می کنند تا ببینند استاندارد رعایت شده است یا خیر.وی در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین در مورد نگرانی هایی که نسبت به خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی وجود دارد، گفت: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم از نظر توانایی انجام خدمات، تائیدیه به تعداد کافی داریم، اما این که شرکت ها بعدا خدمات را ارائه بدهند یا خیر، موردی است که باید در مراحل بعدی ارزیابی شود.معاون وزیر صمت بیان کرد: تعهد و تضمین از شرکت ها برای ارائه خدمات پس از فروش گرفته شده است و در صورت تخلف، با آنها برخورد خواهد شد.
شاه میرزایی در مورد فروش خودرو گفت: خودروسازانی که می‌خواهند خودرو بفروشند، چه به صورت عمده و چه به صورت خرده‌فروشی باید مجوز صنفی داشته باشند و با خودروسازانی که این مجوز را نداشته باشند، برخورد خواهیم کرد.
معاون وزارت صمت بیان کرد: اگر خودروساز قراردادی را یک طرفه به مشتری تحمیل کند و یا قبلا از این که قراردادی منعقد شود، پول دریافت کند، تخلف کرده است. قرارداد باید شفاف باشد و شرکت ها باید در فروش خود چه اینترنتی و چه غیراینترنتی ضوابط صنفی را رعایت کنند.
در حال تکمیل…

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]