نحوه محاسبه قیمت یک متر ورق گالوانیزه
نحوه محاسبه قیمت یک متر ورق گالوانیزه
هرچند قیمت ورق گالوانیزه در سایزهای متنوع معمولا براساس وزن کلی آن بیان می‌شود؛ اما در مواقعی نیاز است که قیمت یک متر ورق گالوانیزه را بدانید که در این صورت باید با نحوه محاسبه آن آشنایی داشته باشید.

کاربرد وسیع این نوع ورق در ابعاد متنوع از سری دلایلی است که باعث می‌شود تا محاسبه قیمت هر متر از این محصول برای خریداران اهمیت داشته باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

آشنایی با ورق گالوانیزه

به انواعی از ورق‌های فولادی که با استفاده از یک پوشش روی (Zn) ساخته می‌شوند، گالوانیزه می‌گویند که چنین روکشی از نفوذ رطوبت و اکسیژن جلوگیری می‌کند و باعث بالارفتن مقاومت در برابر زنگ‌زدگی می‌شود.

کاربردهای گسترده این محصول در صنایع اهمیت توجه به قیمت را بیشتر نشان می‌دهد که در صورت عدم دسترسی به وزن کلی ورق یا در اختیار داشتن صفحاتی در ابعاد کوچک، معمولا محاسبه قیمت یک متر ورق گالوانیزه لازم و ضروری است.

چگونه قیمت یک متر ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم؟

نکته مهم و اساسی برای به‌ دست آوردن قیمت یک متر از ورق گالوانیزه این است که معمولا هزینه نهایی این محصول متناسب با وزن آن بیان می‌شود و شما باید در ابتدا این مشخصه را محاسبه کنید.

با این حساب شما باید با توجه به اطلاعات ابعادی نسبت به بررسی وزن هر متر از ورق گالوانیزه اقدام کنید تا بتوانید قیمت تقریبی را نیز به ‌دست آورید که معمولا متناسب با ضخامت، وزن ورق‌های گالوانیزه به شرح زیر است:

ضخامت ورق گالوانیزه (میلی‌متر) وزن تقریبی هر متر ورق گالوانیزه (کیلوگرم)
۰٫۴ ۳٫۱
۰٫۵ ۳٫۹
۰٫۶ ۴٫۷
۰٫۷ ۵٫۵
۰٫۸ ۶٫۲
۰٫۹ ۷
۱ ۷٫۸
۱٫۲۵ ۹٫۸
۱٫۵ ۱۱٫۷
۲ ۱۵٫۶

زمانی که اطلاعات کافی درباره وزن هر متر ورق را در اختیار داشته باشید دستیابی به قیمت نهایی نیز آسان‌تر می‌شود؛ چراکه برای این کار تنها باید قیمت اعلامی ورق گالوانیزه برای هر ضخامتی را در وزن هر متر ضرب کنید.

چگونه قیمت یک متر ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم؟

چه عواملی روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد؟

استعلام قیمت روزانه ورق گالوانیزه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که صنایع هدف این محصول مد نظر قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانند کف قیمتی مناسبی را برای یک خرید اقتصادی و به‌صرفه به‌ دست آورند.

تفاوتی ندارد شما نیاز به بررسی قیمت یک متر ورق گالوانیزه داشته باشید یا بخواهید هزینه خرید یک رول یا شیت را در نظر بگیرید، در هر صورت عوامل مختلفی می‌تواند روی نوسانات قیمت این محصول تاثیرگذار باشد.

ازجمله عواملی که بر روی هزینه نهایی خریداران ورق گالوانیزه موثر است شامل قیمت سنگ آهن، تغییرات بازار جهانی، نوسان نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا در کنار برند تولیدکننده است.

درصورتی‌که نیازمند استفاده از این محصول باشید می‌توانید با مراجعه به پلتفرم معتبری همچون آهن باکس در صفحه مربوط به ورق گالوانیزه نوسانات قیمت را به‌صورت روزانه مورد بررسی قرار دهید.

چه عواملی روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد؟

جمع‌بندی

معمولا در مراجع مختلف قیمت ورق‌های گالوانیزه براساس وزن شیت یا رول بیان می‌شود و در مواردی که نیازمند محاسبه قیمت یک متر ورق گالوانیزه باشید باید در ابتدا وزن یک متر را به‌ دست آورید.

باید این را نیز در نظر داشته باشید که هرکدام از ضخامت‌های مدنظر برای ساخت ورق‌های گالوانیزه، وزن مشخصی دارند که باید این اطلاعات را به‌منظور دستیابی به قیمت مورد بررسی قرار دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]