به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتظارات را برآورده نکرد و در میان سه رشته مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک به یک رشته شکست خورده تبدیل شد. وزنه‌برداری ایران در دو رویداد حساس ورزش ایران نتوانست نتیجه قابل قبولی بگیرد تا نگرانی‌ها برای این رشته پرافتخار و همیشه […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۴ پاریس انتظارات را برآورده نکرد و در میان سه رشته مدال‌آور ایران در بازی‌های المپیک به یک رشته شکست خورده تبدیل شد.
وزنه‌برداری ایران در دو رویداد حساس ورزش ایران نتوانست نتیجه قابل قبولی بگیرد تا نگرانی‌ها برای این رشته پرافتخار و همیشه مدعی بیشتر شود. وزنه‌برداری در بازی‌های آسیایی هانگژو هفت نماینده مرد داشت که حاصل آنها یک نقره علی داوودی در فوق سنگین بود.
واکنش علیرضا حیدری به خروج از برنامه زنده تلویزیونی+ ویدیو
علیرضا حیدری درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده پس از یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار نظر کرد.
علیرضا حیدری، دارنده ۶ مدال کشتی جهان و المپیک، به همراه حسین توکلی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک سیدنی میهمان‌های ویژه برنامه اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در شبکه ورزش بودند که صحبت‌های مجریان و نحوه ترک برنامه توسط علیرضا حیدری، با حواشی زیادی همراه شد.
المپیک بعدی چه زمانی است: زمان و مکان المپیک ۲۰۲۸
بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ در لس آنجلس برگزار می‌شود. بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۸، از ۲۴ تیر ۱۴۰۷ تا ۹ مرداد ۱۴۰۷ در لس آنجلس (کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا) برگزار می شود.
آمریکا برای میزبانی بازی‌ها در سال ۲۰۲۴ همراه با پاریس پیشنهاد داد اما در ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۷ مقامات لس‌آنجلس و رهبران کمیته بین‌المللی المپیک به توافق رسیدند که پیشنهادشان را پس بگیرند و به جای آن میزبان المپیک در سال ۲۰۲۸ باشند. اعلام رسمی شهر میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۸ در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار شد.
ناگفته‌های فینال حسن یزدانی از زبان دکتر شادگان
دکتر بابک شادگان رییس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی ضمن گلایه از رفتار احسان امینی مربی تیم ملی کشتی آزاد در جریان آسیب‌دیدگی حسن یزدانی در فینال المپیک پاریس، گفت که ۴ مرتبه کتف یزدانی در دیدار فینال از جا در آمد و اگر هر فردی غیر از او مسئولیت پزشکی را بر عهده داشت قطعا رای به قطع مبارزه می‌داد اما چند بار فرصت مبارزه به حسن یزدانی داده شد. در ویدیوی زیر صحبت‌های دکتر بابک شادگان که به طور اختصاصی با ایسنا داشته است را مشاهده می‌کنید.
دکتر شادگان: شانه یزدانی را ۴ بار جا انداختم/ مربی تیم ملی رفتار نامناسبی داشت
رییس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی از وقایع دیدار فینال حسن یزدانی در المپیک پاریس پرده برداشت.
 دکتر بابک شادگان در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، درباره دررفتگی مداوم کتف حسن یزدانی در جریان دیدار نهایی المپیک پاریس، اظهار کرد: یزدانی در جریان مبارزه دچار دررفتگی قدامی مفصل شانه به صورت مکرر شد. اولین باری که شانه ایشان در رفت به روی تشک رفتم و شانه براحتی جا رفت که نشانه خوبی نبود و نشان می‌داد آسیب شانه و ناپایداری آن زیاد است که به راحتی جا می‌افتد.
مدال‌آورترین ورزشکاران المپیک ۲۰۲۴/ دختر چینی در صدر
یوفی چینی، رکورد بیش‌ترین مدال‌های المپیک ۲۰۲۴ را به نام خود ثبت کرد؛ مارشان فرانسوی نیز چهار طلا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دست آورد.
بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید و آمریکا با اختلاف ناچیز توانست بالاتر از چین در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار گیرد. بعد از پایان این رقابت‌ها زمان آن است که موفق‌ترین ورزشکاران این دوره را بشناسیم.
داستان زندگی سخت پتریاشویلی؛ به گروگان گرفته شدن در ۱۱ سالگی!
گنو پتریاشویلی در ۱۱ سالگی از یک اتفاق هولناک جان سالم به در برد و در ۳۰ سالگی قهرمان المپیک شد.
پتریاشویلی که تا پیش از این صاحب مدال های برنز المپیک ریو و نقره المپیک توکیو شده بود توانست در سومین حضورش در المپیک، خوشرنگ‌ترین مدال را به دست بیاورد و برای نخستین بار قهرمان شود.  
غیبت آرین سلیمی به عنوان پرچمدار در اختتامیه المپیک + عکس
در حالی که کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود در مراسم اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو ملی‌پوش تکواندو و قایقرانی پرچمدار هستند اما آرین سلیمی غیبت داشت.
مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ورزشگاه  ملی فرانسه برگزار شد. کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود در مراسم اختتامیه، دو ملی‌پوش تکواندو و قایقرانی پرچمدار هستند اما آرین سلیمی قهرمان تکواندوی المپیک غیبت داشت و فاطمه مجلل ملی پوش قایقرانی به تنهایی پرچم را حمل کرد.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]