سیگنال کاهشی چشم‌انداز جلسه فدرال رزرو به نفت
سیگنال کاهشی چشم‌انداز جلسه فدرال رزرو به نفت

اکوایران: انتظارات سرمایه‌گذاران نسبت به سیاست انقباضی پیش از انتشار داده‌های تورم آمریکا و چین و همچنین برگزاری نشست سیاستی فدرال رزرو سبب کاهش قیمت نفت شد.

به گزارش اکوایران، قیمت نفت در روز سه‌شنبه با کاهش مواجه شد؛ چراکه سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های مهم CPI ایالات متحده و چین و همچنین نتیجه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو هستند تا تصویر واضح‌تری از مسیر تورم و چگونگی تاثیر آن بر تقاضای سوخت به‌ دست آورند.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه به وقت تهران با ۱۳ سنت کاهش به ۸۱٫۵۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس نیز با هفت سنت کاهش ۷۷٫۶۷ دلار معامله شد.

قیمت‌ها در روز دوشنبه حدود ۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد یک هفته‌ای خود رسید که ناشی از این انتظارات بود که فصل تعطیلات در نیمکره شمالی باعث افزایش تقاضای سوخت در تابستان امسال خواهد شد، افزایشی که برخی تحلیلگران می‌گویند با توجه به چشم‌انداز نرخ‌های بهره بالاتر، احتمالا کوتاه‌مدت خواهد بود.

انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه می و پایان جلسه سیاستی دو روزه فدرال رزرو هر دو برای چهارشنبه برنامه‌ریزی شده است.

به گفته یک استراتژیست بازار، با توجه به اینکه روند گسترده‌تر قیمت نفت همچنان در جهت نزولی قرار دارد، ممکن است برای بهبود پایدارتر با حرکت بالاتر از سطح ۸۳٫۰۰ دلار آمریکا به انتظارات قوی‌تری نیاز باشد.

معامله گران همچنین پیش از انتشار داده‌های اقتصاد کلان چین در روز چهارشنبه محتاط بودند. به گفته یک تحلیلگر بازار، محرک نامطلوب بالقوه برای قیمت نفت، داده‌های تورم چین خواهد بود که فردا منتشر می‌شود.

مارپیچ ریسک کاهش تورم در چین

اجماع برآوردها مبنی بر کاهش بیشتر در روند کاهش تورم تولیدکننده (PPI) چین است، اما اگر اعداد PPI ناامید کننده باشد، نشان می‌دهد که مارپیچ ریسک کاهش تورم همچنان در چین ریشه دوانده است که به نوبه خود می‌تواند تقاضای کمتری برای نفت ایجاد کند.

در همین حال، صادرات نفت خام عربستان به چین برای سومین ماه متوالی نیز فشار بیشتری بر قیمت‌ها وارد کرد. به گفته برخی تحلیلگران، حاشیه‌های بالاتر پالایشگاه‌ها به حمایت از قیمت نفت کمک می‌کند. همچنین احتمال افزایش خرید نفت خام برای ذخایر نفتی از سوی ایالات متحده نیز کمک‌کننده است.

داده‌های قیمتگذاری LSEG نشان می‌دهد که حاشیه سود برای یک پالایشگاه معمولی سنگاپور که نفت خام دبی را پالایش می‌کند، در سه جلسه معاملاتی گذشته به‌طور متوسط ​​حدود ۴ دلار در هر بشکه بوده است، که نسبت به میانگین ۲٫۵۶ دلار در هر بشکه در ماه می افزایش یافته است.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته به رویترز گفت ایالات متحده می‌تواند سرعت تکمیل ذخایر استراتژیک نفت را بیشتر کند، زیرا تعمیرات انبارها تا پایان سال تکمیل می‌شود. این کشور می‌خواهد نفت را با قیمت حدود ۷۹ دلار در هر بشکه بازخرید کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]