ایده هایی برای هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه و سالن پذیرایی
ایده هایی برای هماهنگی دکوراسیون آشپزخانه و سالن پذیرایی
امروزه در بیشتر خانه ها، دیگر خبری از آشپزخانه های محصور در دیوارها نیست و این بخش از خانه ها، در حقیقت متصل به سالن پذیرایی هستند.

در نتیجه، ایجاد هماهنگی ظاهری بین این قسمت ها اهمیت دارد. اگر می خواهید بدانید چطور می توانید به درستی دکوراسیون این دو را با یکدیگر ادغام کنید، با ما همراه باشید. ما در ادامه، ایده هایی کاربردی و ناب برای ایجاد هماهنگی بین این دو فضا را به شما معرفی خواهیم کرد.

ایده هایی برای ادغام آشپزخانه و سالن پذیرایی اتاق نشیمن

برای این کار، باید دقت زیادی به خرج بدهید و محافظه کارانه عمل کنید. ابتدا بدانید که اگر دیوارهایی در دور آشپزخانه شما است، باید آن ها را بردارید و یک اپن یا جزیره در آشپزخانه داشته باشید. البته اگر نمی خواهید همیشه این دو بخش به یکدیگر راه داشته باشند، می توانید اقدام به نصب یک درب شیشه ای کشویی بزرگ کنید و هر وقت خواستید این دو قسمت را با یکدیگر ادغام نمایید، درب را کامل باز کنید. چه درب باز باشد و چه بسته، نور آشپزخانه به سالن پذیرایی می رسد و بالعکس. در نتیجه، با تاریک شدن منزل مواجه نمی شوید. اگر هم دوست دارید آشپزخانه بیشتر از نظرها مخفی شود، می توانید شیشه درب را از نوع مات یا دودی سفارش دهید. بعد از این، نوبت به راهکارهای دیگر می رسد. بهترین راه برای ایجاد هماهنگی بین این دو بخش از خانه، خرید و قرار دادن وسایل و استفاده از عناصر تزئینی است که شکل ظاهری نسبتا مشابه یکدیگر دارند. این عنصرهای تزئینی و وسیله ها، عبارت هستند از:

  1. میز غذاخوری: نزدیک بودن سالن به آشپزخانه، به دلیل این است که شما در زمان حضور مهمان ها سریع تر و بهتر بتوانید از آن ها پذیرایی کنید. گذاشتن یک میز ناهارخوری ، در زمان صرف وعده های غذایی به کمک شما می آید. دور این میز، مهمان ها راحت می نشینند و دسترسی آسان به ظرف غذاها و لوازم روی سفره دارند. سعی کنید رنگ این محصول را با کابینت های آشپزخانه هماهنگ کنید.
  2. کاغذ دیواری: کاغذهای دیواری که جزء اقلام دکوری هستند و عیب و ایراد دیوارها را می پوشانند، بهترین گزینه برای ایجاد هماهنگی بین آشپزخانه و سالن پذیرایی اند. رنگ و طرح آن ها را می توان با رنگ و طرح پرده آشپزخانه و سالن هماهنگ کرد. در صورت عدم تمایل به نصب کاغذ دیواری، می توانید رنگ یک یا چند تا از دیوارها را طبق اصول بیان شده تغییر دهید.
  3. ست مبل راحتی یا سلطنتی: با در نظر گرفتن دکوراسیون محیط پذیرایی و ابعاد آن، قادر به خرید یک ستت مبل راحتی یا سلطنتی و یا هر دو هستید. رویه این مبل ها را می توانید با رویه صندلی ناهارخوری ست کنید. بخش های چوبی بدنه هایشان را می شود با رنگ کابینت های آشپزخانه ست کرد.
  4. پرده پنجره ها: بالاتر گفتیم که رنگ کاغذ دیواری یا دیوارها بهتر است با رنگ پرده های سالن پذیرایی و آشپزخانه هماهنگ باشد. در نظر داشته باشید که تم رنگی انتخابی شما برای این پرده ها هم باید نزدیک به هم باشد. مثلا می توانید پرده پانچی با رنگ قهوه ای روشن و طرح گل برای سالن و پرده زبرا با طرح ساده و رنگ قهوه ای روشن برای آشپزخانه بخرید.
  5. میز بار: در صورتی که طرفدار مدرنیته هستید، بهتر است به جای قرار دادن میزهای معمولی برای صرف غذا اقدام به خرید میز بار کنید. این محصول شیک و مدرن، ارتفاع بیشتر از میزهای عادی دارد و در نتیجه، زیر آن کابینت درب دار یا طبقه برای گذاشتن لوازم در اختیار خواهید داشت و با کمبود جا مواجه نمی شوید.
  6. میز جلو مبلی و عسلی: در ست مبل ها، همیشه تعدادی میز عسلی و یک جلو مبلی وجود دارد که یا تمام چوبی هستند و یا از ترکیب چوب و رویه پارچه ای یا چرمی ساخته شده اند. بخش رویه آن ها که با در نظر گرفتن مدل دوخت رویه مبل ها می تواند چستر یا ساده باشد، بهتر است تضاد رنگی با روکش مبل ها داشته باشد؛ مثلا اگر مبل با روکش کِرِم دارید، رویه میزهای عسلی و جلو مبلی را می توانید کمی تیره تر سفارش دهید. بدنه چوبی این میزها، حتما باید کاملا همرنگ بخش چوبی مبل ها باشد.

ایده هایی برای ادغام آشپزخانه و سالن پذیرایی اتاق نشیمن

  1. تا یادمان نرفته بگوییم که مطمئنا برای دور جزیره یا اپن آشپزخانه، نیاز به تعدادی صندلی اپن دارید. در صورتی که همه وسایلتان از جنس چوب است، مسلما باید صندلی هایی با بدنه چوبی سفارش دهید. اگر می خواهید در بخش نشیمن و پشتی روکش هایی روی فوم بیاید، رنگ و طرح آن ها را با رنگ و طرح رویه مبل ها یا پرده ها ست کنید.
  2. تابلو و ساعت: روی دیوارها را بهتر است با تعداد کافی از تابلو بپوشانید. اگر خانه تان وسیله چوبی زیاد دارد و سبک طراحی اش کلاسیک است، از تابلو فرش با قاب چوبی استفاده کنید. ساعت دیواری، معمولا روی دیوار سالن پذیرایی و جایی نصب می شود که از آشپزخانه هم به آن دید داشته باشید. رنگ ساعت را با لوازم الکتریکی ست کنید یا آن را به رنگ چوب مبل ها سفارش دهید.
  3. تلویزیون و لوازم الکترونیکی: تمام وسایل برقی مانند تلویزیون، تلفن، گیرنده دیجیتال و غیره را بهتر است با رنگ های خنثی مانند مشکی یا خاکستری تیره سفارش دهید تا هماهنگ کردن آن ها با همه لوازم تزئینی و چوبی خانه تان راحت تر شود. در صورتی که تلویزیون شما روی دیوار نصب نمی شود و بیشتر وسایل خانه شما از جنس چوب است، میز تلویزیون چوبی با تعدادی طبقه برای قرار دادن گیرنده دیجیتال و غیره بخرید.
  4. شلف: شلف یا قفسه، وسیله ای است که هم در آشپزخانه کاربرد دارد و هم در سالن پذیرایی. شما می توانید یک شلف پایه دار به رنگ کابینت ها برای روی جزیره یا اپن بخرید تا بتوانید ظرف های ادویه را روی آن بچینید. یک یا چند شلف دیواری با همین طرح و رنگ را هم برای دیوارهای سالن پذیرایی خریداری نمایید و روی آن ها لوازم دکوری کوچک قرار دهید.
  5. کنسول: یک میز کنسول با بدنه ای دارای طرح و رنگ مشابه سایر وسایل چوبی، برای نظم و زیبایی بخشیدن به سالن پذیرایی شما اهمیت دارد. این وسیله هم مانند بقیه وسایل، رنگ و طرحی مشابه کابینت های آشپزخانه می تواند داشته باشد تا هماهنگی خوبی بین این دو بخش ایجاد گردد.

ایجاد هماهنگی بین سالن پذیرایی و آشپزخانه با خرید از سه گامه

وسایل چوبی و دکوری که در این متن از آن ها نام بُردیم را در این فروشگاه اینترنتی می توانید پیدا کنید. رنگ و طرح های متنوع، سایزهای مختلف، کیفیت بالای متریال به کار رفته در ساخت، امکان سفارشی سازی برخی از محصولات و مشاوره پیش از خرید، از مهمترین مزایایی هستند که با خرید از این سایت به آن ها دست می یابید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]