افت قیمت نفت پس از ۳ روز رشد متوالی
افت قیمت نفت پس از ۳ روز رشد متوالی

اکوایران: یکی از دلایل کاهش قیمت نفت طی امروز پنجشنبه به رشد دور از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا مربوط می‌شود. از سوی دیگر فدرال رزرو نرخ‌‌های بهره را ثابت نگه داشت و انتظار تنها یک مرتبه کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی را دارد.

به گزارش اکوایران، پس از سه روز روند مثبت از نظر قیمت، بهای نفت طی امروز پنجشنبه (۲۴ خرداد) با کاهش همراه شد، زیرا سرمایه‌گذاران با رشد دور از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا مواجه شدند و انتظار می‌رود سیاست پولی ایالات متحده برای مدت طولانی‌تری در سطح محدودکننده فعلی باقی بماند.

به نوشته بلومبرگ، نفت برنت پس از رشد حدود چهار درصدی در هفته معاملاتی کنونی، به سوی ۸۲ دلار به ازای هر بشکه کاهش پیدا کرد، در حالی‌که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در نزدیکی سطح ۷۸ دلار معامله شد. ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۳/۷ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی‌که یک گزارش صنعتی نشان می‌داد این ذخایر با کاهش همراه می‌شود.

انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز چهارشنبه باعث ایجاد یک اتمسفر ریسک‌پذیری در بازارها شد، زیرا سرعت رشد تورم آمریکا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت. با این حال، فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی گذاشت و انتظار دارد در سال ۲۰۲۴ تنها یک مرتبه کاهش نرخ بهره رخ دهد.

از اوایل آوریل و با نگرانی‌ها درباره چشم‌انداز تقاضا و عرضه کافی، قیمت نفت یک روند کاهشی را طی کرده است. در حالی‌که تنش‌های ژئوپولیتیکی با کاهش همراه شده‌اند. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی در روز چهارشنبه اعلام کرد بازارهای جهانی نفت طی دهه جاری با یک مازاد قابل توجه مواجه خواهند شد، زیرا تغییر به سوی انرژی‌های پاک در حال سرعت گرفتن است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]