افزایش قیمت طلای سیاه با کاهش ذخایر آمریکا و ضعیف شدن دلار
افزایش قیمت طلای سیاه با کاهش ذخایر آمریکا و ضعیف شدن دلار

اکوایران: باوجود گزارش‌ها مبنی بر رشد اقتصادی ضعیف چین در سه ماهه دوم سال جاری، گزارش‌های اولیه از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و ضعیف شدن دلار سبب افزایش قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه شد.

قیمت‌های نفت روز چهارشنبه با افزایش مواجه شد، چراکه کاهش در ذخایر آمریکا و ضعیف شدن دلار، نشانه‌های کاهش تقاضا در چین را تحت الشعاع قرار داد.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران با ۵۵ سنت افزایش به ۸۴٫۲۸ دلار در هر بشکه رسید، و وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۷۵ سنت افزایش ۸۱٫۵۱ دلار معامله شد.

به گفته منابع آگاه، در ایالات متحده، که بزرگ‌ترین تولید کننده و مصرف کننده نفت جهان است، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۲ جولای تا ۴٫۴ میلیون بشکه کاهش داشته است.

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز تخمین می‌زنند که ذخایر نفت خام ۳۳ هزار بشکه کاهش خواهد یافت. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

کاهش ارزش دلار نیز در افزایش قیمت‌های نفت موثر بوده است. دلار ضعیف‌تر می‌تواند تقاضا برای نفت را از طریق ارزان‌تر کردن آن برای دارندگان ارزهای دیگر افزایش دهد.

به گفته یک تحلیلگر بازار، بالارفتن ریسک‌های ژئوپلتیک نیز در افزایش قیمت نفت نقش داشته است، و تنش‌ها در خاورمیانه و اروپا می‌تواند همچنان ریسک‌ها را افزایش دهد.

مرکز اطلاعات دریایی مشترک دریای سرخ و خلیج عدن (JMIC) روز سه شنبه اعلام کرد که یک تانکر نفتی با پرچم جمهوری لیبریا پس از حمله حوثی‌های یمن درحال ارزیابی خسارات و نشتی احتمالی نفت است.

در همین حال، تازه‌ترین آمارها نشان دهنده رشد ۴٫۷ درصدی اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال بود، که کمترین رشد از سه ماهه اول ۲۰۲۳ محسوب می‌شود، و سبب محدود شدن افزایش قیمت نفت شد.

تحلیلگر ارشد نفت ریستاد انرژی با اشاره به یک نشست مهم اقتصادی در چین گفت: هر بیانیه‌ای از گردهمایی رهبران حزب کمونیست در پکن در این هفته به دلیل اندازه و اهمیت رشد تقاضای نفت چین، احساسات بازار را شکل خواهد داد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]