نگرانی‌ها از کاهش تقاضای چین، قیمت‌های جهانی نفت را کاهش داد
نگرانی‌ها از کاهش تقاضای چین، قیمت‌های جهانی نفت را کاهش داد

اکوایران: گزارش‌ها مبنی بر کاهش واردات نفت چین و همچنین احتمال آتش بس در غزه سبب شد قیمت‌های نفت در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی قرار گیرد.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز جمعه با کاهش مواجه شد و در مسیر ثبت سومین افت هفتگی خود قرار دارد، بطوری که تحت فشار کاهش تقاضا در چین و امیدها برای توافق آتش بس در غزه قرار گرفت که می‌تواند تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌ها از بابت عرضه را کاهش دهد.

معاملات نفت برنت برای ماه سپتامبر تا ساعت ۱۸:۴۰ دقیقه به وقت تهران با ۸۴ سنت (۱٫۰۲ درصد) کاهش به ۸۱٫۵۳ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت وست تگزاس برای سپتامبر نیز ۷۸ سنت (۱ درصد) کاهش یافت و به ۷۷٫۵ دلار در هر بشکه رسید.

به صورت هفتگی، شاخص نفت برنت بیش از یک درصد و وست تگزاس بیش از ۲ درصد کاهش داشته است.

داده‌های اخیر، مانند ارقامی که ۲۰ جولای منتشر شد نشان می‌دهد که واردات نفت کوره چین در نیمه اول ۲۰۲۴ تا ۱۱ درصد کاهش یافته است، نگرانی‌ها از بابت تقاضا در چین را افزایش داده است.

به گفته یک تحلیلگر PVM، مسائل کلان، از جمله چین، روی قیمت‌ها فشار آورده است؛ و به‌نظر می‌رسد کل بخش کالاهای پایه به دلیل عوامل کاهنده رشد اقتصادی در چین تحت فشار است.

یک تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری در XM نیز معتقد است نگرانی‌ها از شرایط اقتصادی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، همچنان بالاست و درصورتی که PMI چین در هفته آینده همچنان تصویری مبهم را ارائه دهد می‌تواند بدتر شود.

درخاورمیانه امیدها به آتش بس در غزه بالا گرفته است.

آتش بس برای ماه‌ها موضوع مذاکرات بوده است، ولی مقامات آمریکایی معتقدند که طرف‌ها بیش از هر زمانی به یک توافق آتش بس شش هفته ای نزدیک هستند.

با اینحال، به گفته تحلیلگران، عواملی چون آتش سوزی‌های کانادا، کاهش قابل توجه در ذخایر آمریکا و امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر پس از انتشار داده‌های قوی اقتصادی، کاهش در قیمت‌های نفت را محدود کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]