رکورد تولید نفت ایران از سال ۲۰۱۸ شکسته شد
رکورد تولید نفت ایران از سال ۲۰۱۸ شکسته شد

رویترز در تازه‌ترین گزارش خود از تولیدات اوپک اعلام کرده که تولید نفت ایران به ۳٫۲۲ میلیون بشکه در روز رسیده که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۸ است.

به گزارش اکوایران، تولید نفت اوپک در ماه جولای افزایش یافت، بر اساس گزارش رویترز که روز جمعه منتشر شد. این افزایش به دلیل بازگشت عرضه عربستان سعودی و افزایش‌های کوچک در کشورهای دیگر بوده که اثر کاهش‌های داوطلبانه عرضه توسط سایر اعضا و ائتلاف وسیع‌تر اوپک‌‎پلاس را جبران کرد.

بر اساس داده‌های حمل‌‌ونقل و اطلاعات منابع صنعتی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ماه گذشته ۲۶٫۷۰ میلیون بشکه در روز (bpd) نفت تولید کرد، که نسبت به ماه ژوئن ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این افزایش تولید در حالی رخ داده که اوپک پلاس که شامل اوپک و متحدانی مانند روسیه است، بیشتر کاهش‌های تولید خود را تا پایان سال ۲۰۲۵ حفظ کرده است تا بازار را در مواجهه با رشد کم‌رمق تقاضا، نرخ‌های بهره بالا و افزایش تولید ایالات متحده تقویت کند.

در روز پنجشنبه وزرای ارشد اوپک‌پلاس در جلسه‌ای سیاست تولید نفت را بدون تغییر نگه داشتند، و ضمن تکرار اینکه که افزایش تولید می‌تواند در صورت لزوم متوقف یا معکوس شود؛ اعلام کردند که یک کاهش تولید دیگر را در ادامه سال در دستور کار قرار خواهند داد.

طبق بررسی‌ها، عربستان سعودی بزرگترین افزایش عرضه ماه گذشته را با ۷۰ هزار بشکه در روز داشته است. تولید این کشور در ماه جولای به ۹ میلیون بشکه در روز رسید که نزدیک به هدف تعیین شده پادشاهی است.

بر اساس این بررسی، نیجریه بزرگترین کاهش را با ۳۰ هزار بشکه در روز داشت و افزایش‌ تولید کوچک از لیبی و ایران، دو عضو که موظف به کاهش تولید نیستند، و همچنین از عراق حاصل شد.

بر اساس این گزارش تولید ایران به ۳٫۲۲ میلیون بشکه در روز رسید که طبق بررسی‌های رویترز، بالاترین میزان از سال ۲۰۱۸ است. ایران در چند سال گذشته با وجود تحریم‌های آمریکا صادرات خود را افزایش داده است. تولید عراق نیز با افزایش ماه به ماه صادرات افزایش یافت.

رویترز به دنبال ردیابی عرضه به بازار است و بر اساس داده‌های حمل و نقل ارائه شده توسط منابع خارجی، داده‌های جریان‌های LSEG، اطلاعات از شرکت‌هایی که جریان‌ها را ردیابی می‌کنند – مانند Petro-Logistics و Kpler – و اطلاعات ارائه شده توسط منابع در شرکت‌های نفتی، اوپک و مشاوران گزارش خود را منتشر می‌کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]