منفعت نفت از کمبود ذخایر و تنش‌های ژئوپولیتیکی
منفعت نفت از کمبود ذخایر و تنش‌های ژئوپولیتیکی

اکوایران: قیمت نفت طی روز سه‌شنبه با رشد همراه شده است و نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت توانسته‌اند روند منفی قیمتی خود را معکوس کنند.

به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت در روز سه‌شنبه (۱۶ مرداد) با رشد همراه شدند و قیمت خود را از پایین‌ترین سطح چند ماهه اخیر بازیابی کردند، چراکه توجه سرمایه‌گذاران به کمبود عرضه جلب شده و بازارهای مالی از رکود اخیر خود بهبود یافته‌اند.

به نوشته رویترز، معاملاتی آتی نفت برنت با ۰/۲ درصد رشد در سطح ۷۶ دلار به ازای هر بشکه قرار گرفته است. معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با افزایش ۰/۴ درصدی به ۷۳ دلار رسیده است. هر دو نفت معیار توانستند روند منفی قیمتی خود در سه روز متوالی را متوقف کنند.

هرگونه شدت یافتن درگیری‌ها در خاورمیانه و گسترده شدن جنگ می‌تواند به شکل مستقیم بر عرضه از این منطقه تأثیر بگذارد. همچنین کاهش تولید از میدان نفتی کشور لیبی بر نگرانی‌های کمبود عرضه نفت افزوده است.

کاهش اخیر ذخایر نفت خام و سوخت در مراکز تجاری بزرگ نیز از قیمت نفت حمایت می‌کند. جیووانی استانوو، تحلیل‌گر UBS گفت: «موارد بنیادی نفت همچنان حاکی از وجود کمبود عرضه در بازار نفت هستند و ذخایر همچنان در حال کاهش است.»

 استانوو همچنین گفت تقاضای بنزین در ایالات متحده احتمالا در هفته گذشته بیش از ۹ میلیون بشکه در روز بود که اعتماد به اقتصاد را تقویت می‌کند.

بر اساس برآوردهای اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که در روز سه‌شنبه منتشر شد، ذخایر جهانی نفت در نیمه اول ۲۰۲۴ حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود ذخایر در نیمه دوم سال حدود ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]