آموزش استیک ترون در تراست ولت و محاسبه سود آن
آموزش استیک ترون در تراست ولت و محاسبه سود آن
یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد در بازارهای ارز دیجیتال، استیک‌کردن است.

در حال حاضر رمزارزهای زیادی امکان استیک کردن را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. با این حال یکی از محبوب‌ترین و سودده‌ترین آن‌ها، ارز ترون است. در این مطلب به شما می‌گوییم نحوه استیک ترون در تراست ولت، بزرگ‌ترین کیف پول ارز دیجیتال دنیا چگونه است. پس از آن به سراغ نحوه محاسبه سود استیک ترون می‌رویم و اگر هم مایلید سود کسب‌شده‌تان را در حساب بانکی خود ببینید، بهترین صرافی ایرانی برای فروش ترون را معرفی خواهیم کرد.

منظور از استیک ترون چیست؟

پیش از آنکه به سراغ آموزش استیک ترون در تراست ولت برویم، باید با مفهوم استیک کردن (Staking) به خوبی آشنا باشید. اثبات سهام یا Proof of Stake یک الگوریتم اجماع است که از توکن‌های ارز دیجیتال هر شبکه، برای ایمن نگه‌داشتن بلاک چین همان شبکه استفاده می‌کند. بلاک چین‌هایی که بر پایه الگوریتم اثبات سهام هستند امکان دریافت پاداش را برای کاربران شبکه، در ازای ذخیره‌کردن ارز دیجیتال شبکه، فراهم می‌کنند.

به زبان ساده شما با نگهداری و ذخیره از ارز بومی یک شبکه بلاکچین (مانند ترون) در اعتبارسنجی تراکنش‌ها، حفظ امنیت شبکه و به روز رسانی بلاکچین کمک‌ می‌کنید. اما در نظر داشته باشید که این میزان ارز دیجیتال یا سهام شما، برای مدت مشخصی قفل شده یا اصطلاحا به عنوان وثیقه قرار داده می‌شود. با این حال Staking راهی برای کسب درآمد غیرفعال از طریق نگهداری ارز دیجیتال است که سبب شده بسیاری از افراد برای دستیابی به این روش به سراغ خرید ارز دیجیتال بروند.

نحوه ثبت نام در تراست ولت

اگر تا به حال از کیف پول تراست ولت استفاده نکرده‌اید، این بخش مقاله را به دقت بخوانید. پیش از شروع استیک ترون در تراست ولت باید از طریق افزونه وب نسخه دسکتاپ یا اپلیکیشن موبایلی Trust Wallet، یک حساب کاربری در آن بسازید. بنابراین قدم‌های زیر را دنبال کنید.

  • مرحله ۱: آخرین نسخه برنامه Trust Wallet را دانلود کنید.
  • مرحله ۲: کیف پول جدید خود را تنظیم کنید.

برنامه Trust Wallet را باز کنید و ایجاد کیف پول جدید Create a new wallet را انتخاب کنید.

به دلخواه یکی از روش‌ها را برای پشتیبان‌گیری از کیف پول خود انتخاب کنید.

پس از تنظیم کیف پول، روی Start using Trust Wallet ضربه بزنید.

نحوه ثبت نام در تراست ولت

  • مرحله ۳: مطمئن شوید که در کیف پول خود TRX دارید.

قبل از آغاز استیک ترون در تراست ولت، باید مقداری TRX در Trust Wallet خود داشته باشید. بنابراین از روش زیر برای خرید ترون در تراست ولت استفاده کنید.

نحوه خرید ترون در تراست ولت

  • مرحله ۱: Trust Wallet را باز کنید و دکمه خرید را انتخاب کنید.
  • مرحله ۲: رمز ارزی ترون با نماد TRX را انتخاب کنید.
  • مرحله ۳: فروشنده را انتخاب کنید، دکمه Next را بزنید و مراحل بعدی را برای تکمیل خرید دنبال کنید.

مراحل استیک ترون در تراست ولت

استیک ترون در تراست ولت بسیار آسان است. کافی است مراحل زیر به دقت دنبال شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کسب درآمد از استیک ترون را تجربه کنید.

  • مرحله ۱: انتخاب ارز ترون برای استیکینگ

برای آغاز استیک ترون در تراست اول، ابتدا از طریق صفحه اصلی کیف پول به دارایی TRON TRX بروید. اگر نتوانستید آن را در آنجا پیدا کنید، می‌توانید نماد جابجایی را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کرده سپس ارز مورد نظرتان را آن جا جستجو کنید. سپس Tron TRX را انتخاب کنید.

مراحل استیک ترون در تراست ولت

  • مرحله ۲: انتخاب فرآیند استیک ترون در تراست ولت

دکمه more را انتخاب کرده و سپس گزینه Stake را انتخاب کنید.

در صفحه Staking، گزینه آبی‌رنگ Stake را انتخاب کنید.

مقداری مورد نظر برای stake را انتخاب کرده سپس Next را بزنید. در نظر داشته باشید که حداقل میزان استیک ترون در تراست ولت، ۱ ترون است. با این حال حتی اگر می‎‌خواهید ۱ ترون استیک کنید، باید میزان بیشتری ترون در کیف پولتان موجود باشد تا امکان پرداخت هزینه‌های شبکه را داشته باشید.

انتخاب فرآیند استیک ترون در تراست ولت

  • مرحله ۳: انتخاب اعتبارسنج

Validator یا اعتبارسنج مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس روی Next ضربه بزنید.

قبل از ادامه، لطفا موارد زیر را در نظر بگیرید:

TRX شما به مدت ۱۴ روز منجمد خواهد شد.

شما نمی‌توانید توکن‌های TRX منجمد خود را جابجا کرده یا انتقال دهید.

پس از ۱۴روز، می‌توانید توکن‌های خود را از حالت انجماد خارج کنید یا آن‌ها را منجمد نگه دارید تا به دریافت پاداش ادامه دهید.

  • مرحله ۴: ارسال تراکنش به شبکه

در این بخش باید جزئیات معامله را بررسی کنید. هنگامی که آماده ادامه کار هستید، روی Send ضربه بزنید.

صفحه به طور خودکار به کیف پول TRX باز می‌گردد. در حالی که شبکه تراکنش را تایید می‌کند، یک پیام در انتظار ظاهر می‌شود.

  • مرحله ۵: تایید تراکنش

پس از تکمیل فرآیند استیک ترون در تراست ولت، کیف پول TRON به طور خودکار توکن های Staked و Frozen را نمایش می‌دهد. می‌توانید با ضربه‌زدن روی More و سپس روی Stake Details این موضوع را بیشتر تأیید کنید. تبریک می‌گوییم، فرآیند استیک ترون در تراست ولت شما آغاز شده است.

پس از استیک ترون در تراست ولت چه کنیم؟

اکنون که TRX خود را استیک کرده‌اید، ۳ گزینه دارید که می توانید از آن‌ها برای تغییر وضعیت دارایی خود استفاده کنید. این گزینه‌ها در Tron Staking Portal ظاهر می‌شوند. ما هر گزینه را برای شما بررسی می‌کنیم که بتوانید راحت‌تر درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده خود تصمیم بگیرید.

Stake More: با دنبال‌کردن مراحل بالا، می‌توانید با تفویض اختیار به همان اعتبار‌دهنده یا هر اعتبار‌دهنده دیگری، میزان استیک ترون خود را افزایش دهید.

Restake Ward: شما می‌توانید هر ۲۴ ساعت یک بار به طور دستی، جوایز TRX خود را مطالبه کنید. با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که هر تراکنش مستلزم پرداخت کارمزد گاز است، بنابراین ممکن است بخواهید از ماشین حساب Staking یا بخش آخر همین مقاله برای برای تعیین میزان سود هر استیک استفاده کنید.

Claim Reward and unbond: شما می‌توانید ۳ روز پس از استیک توکن‌های TRX، جوایزی را مطالبه کنید و سهام خود را در همان رابط شرط‌بندی باز کنید.

نحوه محاسبه سود استیک ترون در تراست ولت چگونه است؟

در حال حاضر نرخ پاداش تخمینی فعلی ترون ۴٫۱۵٪ است. این بدان معنی است که به طور متوسط، سهامداران TRON در صورتی که دارایی را به مدت ۳۶۵ روز نگهداری کنند، حدود ۴٫۱۵ درصد درآمد دارند. یا به زبان دیگر، اگر شما ۱ ترون استیک کرده باشید، پس از گذشت ۱ روز حدود ۰٫۰۰۰۰۱۵۶ دلار جایزه کسب خواهید کرد. اگر می‌خواهید میزان سوددهی استیک ترون را افزایش دهید، می‌توانید میزان سرمایه قفل‌شده را بیشتر کنید یا به کمک پاداش به دست آمده، به خرید یونی سواپ یا سایر ارزهای آینده‌دار بپردازید.

همچنین در نظر داشته باشید که نرخ پاداش استیک ترون، ثابت نیست. بنابراین ممکن است زمانی که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، میزان پاداش نهایی کمی متفاوت باشد.

بهترین بازار معاملاتی ایرانی برای فروش ترون کدام است؟

پس از استیک ترون در تراست ولت و دریافت جایزه، زمان آن است که به فکر انتخاب بهترین بازار معاملاتی برای فروش ترون کسب‌کرده باشید. در میان صرافی‌های ایرانی، بازارهای مختلفی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هستند. با این حال برای انتخاب بهترین بازار معاملاتی برانی برای فروش ترون باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • سرعت بالا
  • امنیت زیاد
  • کارمزد کم
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  • امکان خرید و فروش در هر ساعت از شبانه‌روز
  • مشتری‌مداری و ارائه پیشنهادات جذاب
  • دانش فنی بالای تیم صرافی
  • احراز هویت آسان

اگر شما هم به دنبال یک صرافی ایرانی با تمام ویژگی‌های ارائه‌شده هستید، پیشنهاد ما صرافی تریتکس است. شما در تریتکس می‌توانید رمزارز ترون خود را به سادگی خرید و فروش کرده و کم‌ترین میزان کارمزد در میان سایر صرافی‌ها را بپردازید.

آشنایی با تریتکس؛ بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

تریتکس یک صرافی ایرانی است که فعالیت حرفه‌ای خود را در دهه گذشته، آغاز کرد. این صرافی هدف اصلی خود را ارائه بهترین خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن به سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه ارز دیجیتال می‌داند. بنابراین از همان ابتدای تولد تریتکس، پشتیبانی ۲۴/۷ یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر این صرافی به شمار می‌رفت. شما در تریتکس می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کرده یا به فروش برسانید. همچنین اگر نگران هزینه‌های جانبی هستید، تریتکس برای شما خبر خوبی دارد! علاوه‌بر کارمزد رقابتی این صرافی، شما می‌توانید با دعوت از دوستان خود برای پیوستن به تریتکس، هر بار ۳۰ درصد از کارمزد تراکنش‌های آنان را در حساب کاربری خود ببینید. پس معطل نکنید و بیش از این زمان را از دست ندهید. تریتکس آماده میزبانی از شما معامله‌گران محترم برای خلق یک تجربه امن و پرسرعت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]