شرط حماس برای پذیرفتن طرح آتش‌بس با اسرائیل
شرط حماس برای پذیرفتن طرح آتش‌بس با اسرائیل

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به صراحت پایبندی خود را به آتش‌بس و عقب نشینی نظامیانش از غزه اعلام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  همشهری آنلاین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس گفت: مسئله اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی از مسائل ملی و محوری برای مردم ما به شمار می رود.
وی افزود تشدید اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اسیران و بازداشت شدگان در کرانه باختری و قدس اشغالی و غزه انتقامجویی از مردم ما است.
حمدان گفت شاهد اهتمام زیاد آمریکا و برخی کشورهای غربی به اسیران صهیونیست نزد ما(مقاومت) هستیم و این نشان دهنده جانبداری آمریکا از دشمن اسرائیلی است.
عضو حماس خاطر نشان کرد رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات هولناکی علیه اسیران و بازداشت شدگان می شود به طوری که از هفتم اکتبر تا کنون، ۱۸ اسیر در زندانهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.
همچنین از هفتم اکتبر تا کنون بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۳۷ نفر از هموطنان ما از نوار غزه در بازداشتگاههای رژیم صهیونیستی شهید شده اند.
وی افزود از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۹۵۰۰ نفر از هموطنان ما بازداشت شده و دهها نفر از آنها زیر شکنجه به شهادت رسیده اند.
حماس خاطر نشان کرد پاسخ اسرائیل با موضعی که رئیس جمهور آمریکا در سخنانش در خصوص آتش بس دائمی و عقب نشینی فراگیر نظامیانش از غزه همخوانی ندارد.
عضو حماس تاکید کرد اگر دشمن اسرائیلی در خصوص آتش بس و عقب نشینی فراگیر از نوار غزه موضع واضح و روشنی اتخاذ نکند، ما با آن طرح موافقت نخواهیم کرد و به میانجیگران هم اطلاع داده ایم.
وی اظهار داشت ما از میانجیگران می خواهیم که به موضع روشن و صریحی از دشمن اسرائیلی مبنی بر پایبندی به آتش بس دائمی و عقب نشینی فراگیر از نوار غزه دست یابند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]