دولت مصر استعفا کرد
دولت مصر استعفا کرد

دولت مصر استعفای خود را به «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، استعفای دولت مصر امروز توسط «مصطفی مدبولی» نخست وزیر این کشور به رئیس جمهور مصر ارائه شد.
به نقل از شبکه اخبار قاهره، در بیانیه دفتر رئیس جمهور مصر آمده است که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور مصطفی مدبولی را مامور تشکیل دولت جدید برخوردار از صلاحیت ها و تجربیات کرد.
اصل ۱۴۶ قانون اساسی مصر مقرر می دارد که رئیس جمهور به «محض استعفای دولت»، دولت جدید را تعیین می‌کند، مشروط بر اینکه تشکیل آن برای تصویب به مجلس نمایندگان ارائه شود.
در اصل ۱۴۶ قانون اساسی مصر آمده است که رئیس جمهور در صورت عدم جلب اعتماد اکثریت اعضای مجلس، نخست وزیر را مامور تشکیل دولت و ارائه برنامه خود به مجلس نمایندگان می کند.
بر اساس این اصل قانون اساسی مصر، رئیس جمهور حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز نخست وزیر را تعیین می کند و در صورتی که دولت نتواند اعتماد حزب یا ائتلافی که اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، جلب کند، رئیس جمهور نخست وزیری را که به پیشنهاد حزب یا ائتلافی که اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، برای تشکیل دولت منصوب می کند و چنانچه دولت او ظرف ۳۰ روز رای اکثریت اعضای مجلس نمایندگان را به دست نیاورد، مجلس نمایندگان منحل و رئیس جمهور ظرف ۶۰ روز از تاریخ صدور رای انحلال مجلس، خواستار انتخاب مجلس نمایندگان جدید خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]