پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53873
  • 15 نوامبر 2023 - 21:00
  • 66 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش‌بینی بهادری جهرمی از نرخ ارز

پیش‌بینی بهادری جهرمی از نرخ ارز
پیش‌بینی بهادری جهرمی از نرخ ارز

سخنگوی دولت گفته، طی ماه‌های گذشته ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این روند با افزایش توان و قدرت بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز بیشتر شود و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز باشیم.

به گزارش اکوایران؛ علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت بیان کرده، بانک مرکزی با تجمیع منابع ارزی تامین شده نفتی و غیرنفتی، نظارت موثر و نحوه تامین و تخصیص آنها، سعی بر ثبات بخشی بر بازار ارز را داشته و دارد.

براساس اظهارات سخنگوی دولت، طی ماه‌های گذشته؛ با مدیریت موفقی که بانک مرکزی هم با ایجاد مرکز مبادله ایران و هم با کنترل بازار ارز داشته، ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم که پیش‌بینی می‌شود این روند در ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

به گفته بهادری جهرمی، گزارشی که رئیس کل بانک مرکزی امروز در جلسه هیات دولت ارائه دادند نیز مبنی بر تامین و تخصیص ارز به حوزه‌هایی که به رشد اقتصادی کمک می‌کند بود. یعنی به جای اینکه کالای نهایی وارد شود، از واردات کالا‌ها و تجهیزاتی که برای  رشد تولید نیاز است، حمایت کنیم.

آنطور که سخنگوی دولت به ایبنا گفته، اقدامات و برنامه‌های بانک مرکزی در چند ماه اخیر هم کمک کننده به حوزه رشد اقتصادی بوده و هم ثبات بخشی نسبی به بازار ارز داشته است.

بهادری جهرمی تاکید کرده، با توجه به اینکه درآمد‌های ارزی دولت و بخش خصوصی از وضعیت قابل قبولی برخوردار است و بخشی از منابع ارزی بلوکه شده نیز در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته، امیدواریم توان و قدرت این نهاد در مدیریت بازار ارز بیشتر شود و شاهد ثبات خوبی در بازار ارز باشیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 08 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

08 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز 08 مه 2024

مجوز دوباره به بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز

اکوایران: شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی موافقت کردند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم بانک اقتصاد منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.