توافق گمرکی ایران و ارمنستان برای افزایش پذیرش حامل‌های صادراتی و ترانزیتی
توافق گمرکی ایران و ارمنستان برای افزایش پذیرش حامل‌های صادراتی و ترانزیتی

مسوولان گمرکات نوردوز آذربایجان شرقی و «مغری» ارمنستان در باره توسعه و تسهیل مراودات مرزی و تحقق توافق تجارت سه میلیارد دلاری بین ۲ کشور تبادل نظر کردند و برای افزایش پذیرش حامل‌های صادراتی و ترانزیتی توسط طرف ارمنی به توافق رسیدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روابط عمومی گمرکات آذربایجان شرقی، مدیر گمرک نوردوز روز پنجشنبه در نشست مشترک با طرف ارمنستانی با اشاره به مشکلات مطرح شده توسط رانندگان حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز نوردوز بر ضرورت افزایش ظرفیت پذیرش کامیون توسط گمرک کشور مقابل تاکید کرد.
رضا تقی زاده با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه گمرکی در مبارزه با قاچاق کالا خواستار ایجاد بسترهای لازم از طرف گمرکات مرکزی برای تبادل اطلاعات و اسناد گمرکی بین گمرکات مرزی ۲ کشور شد که مورد استقبال طرف مقابل قرار گرفت.
حاضران در ابتدای این نشست، یک دقیقه به احترام رئیس جمهور شهید ایران و همراهانشان سکوت کردند.
مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی، تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیاست که روزانه حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون از آن تردد می‌کنند.
نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبه‌روی شهر آگاراک(مغری) جمهوری ارمنستان واقع است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می‌کند و با جمهوری خودمختار نخجوان(آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا، ارتباط زمینی امکانپذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]