هشدار درباره کلاهبرداری با پیامک ریجستری
هشدار درباره کلاهبرداری با پیامک ریجستری

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با پیامک جعلی ریجستری گوشی تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی در این‌باره گفت:‌ بر اساس رصدهای صورت گرفته، گزارشات مردمی و شکوائیه‌های قضائی واصله به پلیس فتا، کلاهبرداری با عنوان ارسال پیامک ریجستری گوشی تلفن همراه مشترکین در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.
وی ادامه داد: ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با استفاده از سرشماره‌ تلفن‌های شخصی با عنوان غیرفعال شدن گوشی تلفن همراه، به دلیل فعال نبودن ریجستری در چند روز گذشته افزایش قابل توجهی یافته و متاسفانه با توجه به ارائه خدمات آموزشی و هشدارهای لازم به هموطنان گرامی از سوی این پلیس، شاهد کلاهبرداری‌های مالی با این ترفند و تشکیل پرونده‌های قضائی هستیم.
این مقام انتظامی افزود: هموطنان گرامی همواره باید آگاهی لازم را نسبت به عدم واکنش به دریافت پیامک حاوی لینک‌های آلوده از سوی مجرمین سایبری که مشخصه تمامی آنها ارسال با استفاده از سرشماره تلفن‌های شخصی و حاوی پیوندهای نامعتبر است مد نظر قرار داده و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی و گزارش مدارک مجرمانه، مراتب را از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در مرکز امداد و فوریت سایبری سراسر کشور مد نظر قرار دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]