حکم اعدام برای همسر البغدادی
حکم اعدام برای همسر البغدادی

 شورای عالی قضایی عراق امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای از صدور حکم اعدام برای همسر «ابوبکر البغدادی» سرکرده ارشد سابق گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شورای عالی قضایی عراق پس از محکوم شدن «اسماء محمد» همسر ابوبکر البغدادی به جرم بازداشت و شکنجه زنان طائفه ایزدی در خانه اش، از صدور حکم اعدام برای او خبر داد و اعلام کرد: دادگاه کیفری در منطقه «کرخ» در شهر بغداد حکم اعدام همسر ابوبکر البغدادی سرکرده ارشد سابق داعش را صادر کرد.
به نقل از شبکه العهد، در این بیانیه آمده است: پس از سیطره گروه تروریستی داعش بر شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی، همسر البغدادی اقدام به بازداشت زنان طائفه ایزدی در ناحیه «سنجار» در غرب این استان در خانه خود – پس از ربودن شدن آنها توسط عناصر این گروه تروریستی- کرده بود.
پیشتر دستگاه اطلاعات ملی عراق در فوریه گذشته ( بهمن ۱۴۰۲)، از دستگیری همسر و دختر ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در یکی از کشورهای همسایه که نامی از آن نبرده بود، خبر داد.
بر اساس اعلام دستگاه اطلاعات ملی عراق، همسر و دختر ابوبکر البغدادی با نام و گذرنامه جعلی در یکی از کشورهای همسایه مخفی شده بودند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]