رضایت کامل از دولت آلمان: صفر درصد!
رضایت کامل از دولت آلمان: صفر درصد!

نظرسنجی تازه یک موسسه آلمانی نشان می‌دهد رضایت مردم این کشور از دولت کاهش یافته و «صفر درصد» از مردم آلمان از دولت این کشور «رضایت کامل» دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی تازه در آلمان نشان می‌دهد آمار شهروندانی که از عملکرد دولت خود «رضایت بسیار» دارند، صفر درصد است.
دولت کنونی آلمان از ائتلاف سه حزب «سوسیال دموکرات»، «دموکرات‌های آزاد» و حزب «سبزها» تشکیل شده و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان از حزب سوسیال دموکرات است.
در میان شرکت‌کنندگان این نظرسنجی که از ۱ تا ۳ ژوئیه برگزار شد، هیچ‌یک از عملکرد دولت آلمان اعلام رضایت کامل نکردند و تنها ۱۹ درصد از آن‌ها گفتند تا حدی از این عملکرد راضی هستند.
بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه آلمانی «اینفراتست دیمپ» به سفارش شبکه خبری «آ.اِر.دِ» انجام شده، در مجموع، میزان نارضایتی از عملکرد دولت آلمان در سطوح مختلف به ۸۱ درصد رسیده و ۳۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند به‌هیچ‌وجه از عملکرد دولت راضی نیستند.
در انتخابات پارلمان اروپا در ماه میلادی گذشته، ائتلاف چپ میانه‌رو با رهبری شولتس متحمل شکست شد و در جایگاه سوم قرار گرفت، امری که باعث شد اپوزیسیون فرانسه خواستار دادن رأی عدم اعتماد به دولت مستقر و برگزاری انتخابات زودهنگام شود. در انتخابات پارلمان اروپا، حزب سوسیال دموکرات شولتس که صدراعظم این کشور است، تنها ۱۴ درصد از آرا را به خود اختصاص داد.
شولتس عملکرد ضعیف حزبش در انتخابات اروپا را نشان از نارضایتی مردم از کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین و همچنین تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه دانست، اما گفت نمی‌شود در این مورد کاری کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]