نحوه احداث باغ انگور دیم به صورت حرفه ای و مدرن
نحوه احداث باغ انگور دیم به صورت حرفه ای و مدرن
احداث باغ انگور در برخی از مناطق کشور به صورت دیم انجام می­شود.

این که در زمان خرید نهال انگور چه نوع نهال انگوری را برای باغ دیم انتخاب کنیم و یا اینکه چه شریط اقلیمی و آب و هوایی برای احداث باغ دیم مناسب است از اصول پایه­ای در احداث باغ دیم است و در این خبر نامه ما قصد داریم شما را با این اصول مهم به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم.

اگر چنانچه قصد احداث باغ دیم به صورت حرفه­ای و مدرن در منطقه خود را دارید مطالعه این خبر نامه را از دست ندهید چرا که نکات بسیار ضروری در این زمینه را به شما آموزش خواهیم داد.

احداث باغ دیم انگور در چه اقلیمی امکان پذیر است؟

اولین و مهم­ترین اصلی که باید پیش از خرید نهال انگور در زمینه احداث باغ دیم انگور در نظر گفته شود شرایط آب و هوایی مناسب برای باغ دیم انگور است، همانطور که می­دانید باغ انگور دیم آبیاری نمی­شود و نیاز آبی این نوع باغ با بارندگی­های سالانه تامین می­شود.

به دلیل آبیاری نشدن احداث باغ انگور دیم در مناطق با متوسط بارش سالانه کمتر از ۴۰۰ میلی­متر در سال امکان پذیر نیست، از طرفی آبیاری نشدن درخت انگور در تابستان سبب حساس شدن درخت و میوه در برابر گرمای تابستان می­شود و از این رو گرمای بالای هوا در تابستان نیز عامل محدود کننده­ی دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

با توجه به نکات ذکر شده احداث باغ دیم انگور در اقلیم­های معتدل و سردسیری که بارش بالاتر از ۴۰۰ میلی­متر در سال داشته باشند امکان پذیر خواهد بود.

بهترین نهال انگور دیم

اصل مهم دوم در احداث باغ انگور دیم خرید نهال انگور مناسب برای کاشت دیم است، بهترین نهال انگور دیم نهالی است که مقاومت بالا نسبت به شرایط خشکی و کم آبی داشته باشد و در عین حال آسیب کمتری در برابر گرمای هوا در تابستان نیز از خود نشان دهد.

در بین ارقام متنوع و مختلفی که در بازار برای احداث باغ انگور وجود دارد نهال انگور سیاه سردشت شرابی را می­تواند به عنوان مناسب­ترین رقم انگور معرفی کرد، این رقم انگور برای کاشت در انواع اقلیم­ها مناسب بوده و مقاومت خوبی در برابر خشکی و کم آبی نیز از خود نشان می­دهد، باردهی این رقم در کاشت آبی به بیش از ۶۰ تن می­رسد و نصف این باردهی در کاشت دیم از آن انتظار می­رود.

خرید نهال انگور دیم

برای اینکه بتوانید خرید نهال انگور دیم را به خوبی انجام دهید به شما توصیه می­کنیم که به سایت نهالستان­های برتر کشوری مانند نهالستان پالیز نهال مراجعه کرده و پس از دریافت مشاوره از مشاوران و کارشناسان آنها خرید خود را انجام دهید، مزیت خرید از این نهالستان­ها این است که شما نیازی به مراجعه حضوری به نهالستان نداشته و در هر کجای ایران که قصد احداث باغ داشته باشید می­توانید خرید خود را به صورت اینترنتی تکمیل کنید.

مزیت دیگر خرید از این نهالستان­ها این است که شما می­توانید نهال­های مرغوب و با کیفیت را با ضمانت تهیه کنید و از بایت احداث بااغ خود آسوده خاطر باشید.

خرید نهال انگور دیم

کاشت نهال انگور دیم

پس از در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و خرید نهال انگور مناسب برای کاشت دیم، رعایت اصول کاشت نهال انگور دیم مهم­ترین اصل در احداث موفقیت آمیز باغ انگور بوده و شما با رعایت این اصول است که می­توانید بهره برداری مناسب از باغ خود داشته باشید.

مساعد سازی شرایط خاک پیش از کاشت و رعایت فاصله مناسب برای کاشت نهال انگور دیم از مهم­ترین این اصول هستند، برای مساعد سازی شرایط خاک شما باید پیش از هر کاری از خاک زمین خود نمونه برداری کرده و به آزمایشگاه خاکشناسی ارسال کنید.

نتیجه آزمایش را به کارشناسان فروش نهال انگور ارائه کنید تا نتیجه را برای شما تحلیل کنند و ببینند آیا شرایط خاک برای احداث باغ انگور دیم مناسب است یا خیر؟ در صورتی که شرایط مساعد نبود چه اقداماتی را باید برای مشاعد سازی شرایط خاک انجام دهید.

توجه داشته باشید که خاک ورزی، شیب دهی به زمین و ایجاد سیستم جمع آوری و هدایت آب باران نیز باید در این مرحله انجام شود.

فاصله کاشت نهال انگور دم با توجه به رقم و شیب زمین شما تعیین می­شود، از آنجایی که باغ انگور دیم معمولا در شیب دامنه­ها احداث می­شود بنابراین فاصله کاشت را می­توان کمتر از دو متر در نظر گرفت اما در مورد این مساله حتما باید با توجه به نوع رقم و شیب زمین خود با مشاوران مشورت کرده باشید.

آبیاری درخت انگور دیم

یکی از موضوعات مهمی که می­توانید در زمان خرید نهال انگور دیم در مورد آن مشورت بگرید آبیاری درخت انگور دیم است، درست است که درخت انگور دیم به صورت دستی آبیاری نمی­شود اما شما باید برای استفاده بهتر از آب باران در باغ خود سیستم جمع آوری و هدایت آب باران داشته باشید و برای کاهش تبخیر سطحی نیز مالچ پاشی را انجام داده باشید.

در برخی از مناطق ممکن است در برخی از سال­ها میانگین بارش کمتر از ۴۰۰ میلیمتر شود و در این صورت باغداران باید نسبت به آبیاری باغ بی توجه بوده و با دریافت مشاوره با کارشناسان ماهر به اندازه و دفعات کافی به صورت دستی درختان خود را آبیاری کنند.

کود دهی نهال انگور دیم

موضوع مهم دیگری که در احداث باغ انگور دیم از همان زمان خرید نهال انگور باید مورد توجه قرار بگیرد کود دهی نهال انگور دیم است، کود دهی به نهال در همان زمان کاشت و با توجه به نتیجه آزمایش خاک انجام می­شود اما باید توجه داشته باشید که کود دهی باغ دیم از حساسیت بیشتری نسبت به باغ آبی برخوردار است.

به عنوان مثال استفاده بیش از اندازه از کودهای با ازت بالا سبب می­شود رشد رویشی افزایش پیدا کرده و باغ شما تشنه­تر شود، بنابراین در مورد کود دهی با دقت عمل بیشتر و همچنین با تکیه بر نتیجه آزمایش سالانه خاک و برگ عمل کنید و در این مورذ به صورت سالیانه با مشاوران ماهر مشورت کنید.

کود دهی نهال انگور دیم

کلام آخر

بر خلاف آن چزی که تصور می­شود احداث باغ انگور دیم از باغ انگور آبی از حساسیت بیشتری برخوردار است و از این رو شما نباید از اهمیت دریافت مشاوره در این زمینه غافل شوید، باغداران باید از زمان خرید نهال انگور و انتخاب رقم مناسب گرفته تا سال­های بعد برای آبیاری، کود دهی و مدیریت آفات و بیماری­ها در باغ خود از مشاوره کرشناسان ماهر استفاده کنند، برای دریافت مشاوره رایگان می­توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تماس­های درج شده در تماس باشید.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

منبع: paliznahal.ir

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]