سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت:‌ اگر ایران آماده نقش‌آفرینی به عنوان میانجی برای حل و فصل دیپلماتیک مناقشه اوکراین باشد، ما آماده بررسی این پیشنهاد هستیم. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، آلکسی ددوف در مصاحبه با ریانووستی، زمینه را برای توسعه مناسبات مسکو – تهران گسترده خواند و گفت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از جمله نخستین رهبران کشورها بود که در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت. سفیر روسیه در تهران در پاسخ به پرسشی درباره زمان امضای موافقتنامه جامع همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه نیز گفت: با توجه به فرایندهای نسبتاً طولانی آغاز به کار دولت جدید در ایران و معرفی وزیران و واگذاری امور، نمی‌توان زمان امضای این سند را پیش‌بینی کرد اما فکر می‌کنم که این موافقتنامه در آینده قابل پیش‌بینی امضا خواهد شد. ددوف افزود: ما امیدواریم که در آینده قابل پیش بینی این توافق منعقد شود، چرا که امضای آن، انگیزه جدید، بسیار جدی و قوی به توسعه کیفی بیشتر روابط روسیه و ایران می‌دهد.
خبرنگار ریانووستی در ادامه از سفیر روسیه در تهران پرسید: آیا پزشکیان روابط با غرب را بهبود می بخشد؟ اگر چنین است، غرب در ازای آن چه امتیازاتی می‌خواهد؟ ددوف در پاسخ اظهار داشت: در رابطه با روابط با غرب، پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران یکی از اهداف دولت آینده خود را برداشتن گام در جهت کاهش فشار تحریم ها بر ایران اعلام کرده است. وی ادامه داد: در دولت رئیسی نیز تلاش هایی برای عادی سازی روابط با غرب صورت گرفت، اما همه این تلاش‌ها از سوی غربی‌ها رد شد. به یاد داریم که این ترامپ بود که از برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) خارج شد. سفیر روسیه در تهران یادآور شد: اروپایی ها که سعی کردند ترامپ را از این کار منصرف کنند، در سیاست ضد ایرانی خود، مطیعانه پشت سر آمریکایی ها صف آرایی کردند. آخرین اقدامات آنها – تصویب بیانیه ضد ایرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی – نشان می دهد که غرب آماده پیشبرد رویکرد سازنده در قبال ایران نیست؛ این موضوع در پیام‌های تبریک ارسالی به رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز ادامه یافت. وی خاطرنشان کرد:‌ در این شرایط، این غرب است که آماده گفت‌وگوی جدی با ایران در مورد عادی‌سازی روابط نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]