خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۶ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۳)
خلاصه اخبار: این هفته در اکوسیستم استارتاپی چه گذشت؟ (۶ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۳)

این هفته از ۶ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.

این هفته از ۶ تا ۱۱ مرداد ۱۴۰۳، اکوسیستم استارتاپی ایران با اخبار و اتفاق‌های گوناگونی همراه بود. در ادامه چکیده‌ای از مهمترین اخبار هفته‌ای که گذشت آمده است. این اخبار را می‌توانید به صورت صوتی (پادکست) از اینجا گوش کنید.
🔹 دیجی‌کالا: مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود در روز تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نوشت: «دولت جدید در راه است و ما به دنبال کورسوی امید می‌گردیم.» یکی از مطالبات مدیرعامل دیجی‌کالا از رییس دولت چهاردهم این است که فضا امنیتی نشود و فعالان اکوسیستم حتما وظیفه دارند ملاحظاتی را رعایت کنند. این هفته سعید محمدی، هم‌بنیانگذار دیجی‌کالا بیان کرد طی دو سه سال آینده یک موج قوی‌ و جدید استارتاپی شکل می‌گیرد، پس اکنون زمان ورود است.
🔹 اسنپ: محمد خلج، مدیرعامل اسنپ اعلام کرد که مسافران اسنپ مطابق بخشنامه سال ۱۳۹۹ از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف بوده‌اند و حالا سازمان امور مالیاتی بر خلاف بخشنامه‌ صادره‌ خود، اسنپ را مکلف به پرداخت مالیات شناخته است. در واکنش به خلج، داود خدابنده، مدیر روابط عمومی سازمان امور مالیاتی در توییتر خود نوشت: «اگر اسنپ می‌پذیرد خدمات حمل‌ونقل شهری ارایه می‌دهد و امنیت مسافران را متعهد می‌شود، از مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شود.»
🔹 تپسی: براساس گزارش تپسی که در کدال منتشر شد، «میلاد جلایر» جایگزین «میلاد منشی‌پور» در هیات مدیره تپسی شد. میلاد جلایر عضو هیات مدیره شرکت نوآوران دادوستد هستی، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی گلرنگ است.
🔹 فلای‌تودی: فلای‌تودی، پلتفرم آنلاین خرید خدمات سفر، دریافت خدمات ویزای توریستی را به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکا‌ن‌پذیر کرده است. در حال حاضر امکان دریافت آنلاین خدمات ویزای ۵۰ کشور از طریق این مجموعه وجود دارد.
🔹 اقامت۲۴: پلتفرم اجاره هتل و اقامتگاه «اقامت۲۴» اعلام کرد در سه ماهه اول سال جاری، ۳۰ درصد از رزرو هتل‌ها به صورت آنلاین انجام گرفته است. اقامت۲۴ که دسترسی به بیش از ۱۸۰۰ هتل و اقامتگاه در شهرهای مختلف کشور را ارایه می‌دهد، می‌گوید چالش اساسی در این حوزه کمبود تخت و هتل‌های استاندارد است.
🔹 دیوار: دیوار با ۶۷ میلیون کاربر سالانه، پس از برگزاری اولین هکاتون «کنار دیوار» اعلام کرد که آماده حمایت همه‌جانبه از تیم‌های نوآور و طرح‌های خلاق برای توسعه و اضافه شدن به این پلتفرم است. سرویس‌ها با استفاده از بستر «کنار دیوار» در اختیار میلیون‌ها کاربر دیوار قرار می‌گیرند.
🔹 اینترک: روژاشاپ اعلام کرد با استفاده از ابزار مارکتینگ اتومیشن «اینترک» توانسته رشد فروش ۲۷۸ درصدی را رقم بزند. صفا صابری، مدیر دیجیتال مارکتینگ روژاشاپ در رابطه با تجربه استفاده از «اینترک» گفت: «پیام‌های ما به صورت هدفمند و کاملا شخصی‌سازی شده ارسال می‌شوند و این امر باعث بهبود تجربه مشتری و سفر دلچسب او در وبسایت شده‌ است.»
🔹 زپ: استارتاپ لجستیک «زپ» گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. زپ در این گزارش بیان کرده که بیش از ۱۴ میلیون سفارش را در سال ۱۴۰۲ ارسال کرده و ۱۲ هزار پیک با آن همکاری می‌کنند.
🔹 زیما: فاندزآپ در گزارش هفتگی خود، سکوی تامین مالی جمعی «زیما» را برترین سکوی هفته اول مرداد اعلام کرد. زیما در این هفته موفق شد سرمایه مورد نیاز دو طرح را تامین کند. زیما توانسته در ۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های مختلف تامین مالی کند.
🔹 شاپرک: شاپرک با ارسال نامه‌ای به پرداخت‌یارها مبادله ووچر را ممنوع اعلام کرد. طبق آنچه در نامه شاپرک آمده است، برخی از پذیرندگان از ووچر به عنوان ابزار پرداخت استفاده می‌کردند که این امر خلاف قواعد و مقررات بانک مرکزی است. ظاهرا این ممنوعیت، فروش گیفت‌کارت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
🔹 فرهنگستان فارسی: فرهنگستان زبان و ادب فارسی، واژه فارسی «پادپخش» را معادل واژه فرنگی «پادکست» تصویب کرد. پیشتر کلمه «وب‌آوا» در سال ۱۳۸۵ برای پادکست معادل‌سازی شد، اما با استقبال کاربران روبرو نشد. فرهنگستان همچنین واژه «نماپاد» را معادل ویدیوکست معرفی کرده است.
🔹 مرکز تتا: چندی پیش انجمن واردکنندگان موبایل درباره اینکه اطلاعات دقیقی از میزان و حجم و ارز تخصیص داده شده برای واردات موبایل در یکی دو سال اخیر در دسترس نیست گلایه کرده بود. اکنون رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) نیز به این موج پیوسته و از لروزم ایجاد ساز‌و‌کاری برای شفافیت واردات موبایل می‌گوید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید![کل: ۵ میانگین: ۴.۲]

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]