مروری بر «اخابر» + موج شماری
مروری بر «اخابر» + موج شماری

مخابرات ایران با نماد اخابر شرکتی دارایی محور و بنیادی است که دارای ارزش مارکت ۵۴۱ هزار میلیارد ریالی و قیمت تابلوی ۸۸۸۰ ریال می باشد. شرکت مخابرات ایران (اخابر) افزایش سرمایه ۱۶۹۴ درصدی شرکت را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه داده که انجام این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود. پس از نهایی شدن این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت مخابرات ایران به ۱,۰۷۶,۴۵۰,۷۴۷ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افزایش سرمایه با این رقم جذاب تاثیرات مثبت متعددی بر شرکت مخابرات ایران دارد. از جمله افزایش ارزش ذاتی هر سهم و افزایش نقدشوندگی سهم، ارتقای جایگاه شرکت در بازار سرمایه و امکان سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید. به علاوه افرایش تعرفه های مکالمات و نت در سال جدید نیز می تواند بر روی درآمد انحصاری سهم تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در این گزارش به مرور عملکرد و وضعیت نموداری سهم پرداخته شده است.
تاریخچه شرکت مخابرات ایران
شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) در سال ۱۳۵۰ با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال ایران تأسیس شد. این شرکت، دارای ۳۱ منطقه مخابراتی استانی وادارات و مراکزمخابراتی درسراسرکشور بوده. شرکتهای زیرمجموعه نماد اخابر شامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و شرکت‌ سرمایه کارکنان مخابرات (شسکام) می باشد. درآمد های حاصله نماد اخابر شامل: ارائه خدمات مخابراتی ( دیتا و مکالمات)، فروش خطوط ثابت، دریافت هزینه های خدمات پس از فروش (مثل حق وصل، آبونمان و …) است. ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت در کل کشور (به صورت انحصاری) می باشد.

موضوع فعالیت شرکت در تحلیل اخابر
ایجاد و بهره‌برداری شبکه‌های تلفن ثابت، سیار، انتقال داده‌ها و محتوا، به‌طوری که در حوزه شبکه‌های غیرمادر مخابراتی باشد
ایجاد و توزیع کامل و یکپارچه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات
تدوین پیشنهادهای لازم در زمینه راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت مخابرات و فناوری اطلاعات در چارچوب مقررات مربوطه برای ارائه به مراجع ذیصلاح
تصویب طرح‌های جامع مخابرات و فناوری اطلاعات در حوزه وظایف شرکت.

عملکرد قابل قبول سهم و رشد درآمد فرودین ماه به عنوان اولین ماه از سال مالی:
درآمد فصل گذشته نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل ۹ درصد رشد داشته و ۱۲ ماهه ۱۰۸۷۳ میلیارد تومان درآ»د محصول و خدمات دهی داشته است.
اخابر که اسفند خوبی را گذرانده و ۱۰۱۲ میلیارد تومان در آمد کسب کرده ، فرودین هم به خوبی رقم زده است. درآمد اخابر با سرمایه ثبت شده ۶۰۰۰ میلیارد تومان در یک ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ از ارائه خدمات معادل ۱۰۰۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. درآمد شرکت در یک ماهه فروردین سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان بود که افزایشی ۱۱٫۵ درصدی را نشان می دهد.
تحلیل تکنیکال اخابر و سناریوی پیش رو:
یک دیامتریک از ۹۹ تا نیمه دوم ۱۴۰۱ داشتیم که سهم را از محدوده ۳۳۰۰ تا ۵۶۵ تومان رسانید . سپس الگوی صعودی چندین ساله ای شروع شد.
در قالب A یک رشد شارپ تا ۱۶۰۰ شکل گرفت سپس در قالب B یک موج فرسایشی زمانبر سهم را تا محدوده ۷۴۴ تومان رسانید و هنوز تمام نشده است. نوساناتی داریم که در این سناریو بخش دوم الگوی ترکیبی یعنی Y را تکمیل میکند. زمان نیاز است تا این موج تمام شود. ولی در همین الگو یک رشد خوب تا محدوده ۱۲۰۰-۱۳۰۰ خواهیم داشت. با شکست این محدوده اهداف بالاتر قابل حصول است.
حمایت قوی:۸۵۰ مقاومت مهم ۱۱۹۰-۱۳۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]