رکوردشکنی «قزوین» در بهار! / بررسی وضعیت سهم قزوین همراه با تحلیل نموداری
رکوردشکنی «قزوین» در بهار! / بررسی وضعیت سهم قزوین همراه با تحلیل نموداری

صنعت قند و شکر، با توجه به اســتراتژیک بودن محصول تولیدی آن، همواره مورد توجه و حمایت دولت بوده اســت. نیازمندی ایران به قند و شکر حدود دو نیم میلیون تن می‌باشد که یک و نیم میلیون تن از مصرف سرانه کشور توسط شرکت‌های داخلی و مابقی وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در حال حاضر، ۱۸ شرکت در زمینه تولید قندوشکر در بازار سرمایه فعال هستند. صنعت قندی با توجه به افزایش نرخ‌ها، یکی از بهترین عملکردها را بهار امسال ثبت نموده است و این بار خبر موثر دیگری به بازار مخابره شده که برای شرکت‌های قندی مهم است. صادرات قند حاصل از شکر سفید آزاد شده است و این خبر بهبود سوآوری شرکت‌های این صنعت را متاثر خواهد کرد.
در این بین، قهکمت و قزوین دو نماد پتانسیل‌دار و بنیادی‌محور این گروه است که به تحلیل و بررسی نماد “قزوین” خواهیم پرداخت. قزوین از لحاظ مبلغ فروش در جایگاه سوم بین شرکت های قندی قرار دارد.

صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رای دیوان عدالت اداری آزاد شد
علی اکبر شادمانی مدیر کل دفتر صادرات گمرک طی ابلاغیه‌ای از رفع ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید به استناد رأی دیوان عدالت اداری خبر داد.
در این ابلاغیه آمده است: «مطابق با تأیید و تصریح در رأی موصوف، ممنوعیت صادرات قند حاصل از شکر سفید لغو می‌شود.»

قزوین دارای ارزش بازار ۱۶۱۲ میلیارد تومانی است و درقیمت ۷۷۹ تومان داد و ستد میشود. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای جهت طرح و توسعه کارخانه ندارد.
عملکرد شرکت :
قند قزوین با ۱۴۰۳ P/E حوالی ۵- ۵٫۲ ، خرداد خوبی رقم زده و به تازگی نیز پیشنهاد افزایش سرمایه ۹۳ درصدی از محل سودانباشته را داشته است. چغندرقند حاصل از کشت بهار، دارای عیار بیشتری نسبت به پاییز است و قیمت ها توسط شورای قیمت‌گذاری تعیین می‌شود. نسبت نرخ فروش شکر به چغندر شرکت قزوین، حدود ۸٫۹۵ می‌باشد.
شرکت سال مالی منتهی به ۱۴۰۳/۱۲/۳۰ را دارد و در گزارش ۱۲ماهه به سود ۹۸۹ ریالی رسیده است که ۱۵ درصد تقسیم شده است. طبق انتظار تحلیلگران می تواند حوالی ۱۳۷ تومان برای سال جاری سودآوری هر سهم باشد. در گزارش خردادماه نیز شاهد افزایش ۳۳۷.۶۱ درصدی فروش در مقایسه با ماه گذشته و رشد ۲۳۵.۵۹ درصدی فروش در مقایسه با خرداد ۱۴۰۲، و نهایتا رشد ۱۷۴.۸۱ درصدی فروش ۳ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.
نرخ مصوب چغندر و شکرسفید:

تحلیل نموداری و سناریوی شمارش امواج سهم:

قند قزوین پس از تکمیل دیامتریکی زمانبر که از سقف ۹۹ تا آذرماه ۱۴۰۱ از قیمت ۸۷۰ به ۲۸۰ تومان نیز در این الگو رسیده بود، وارد الگوی صعودی شد و شاهد یک رشد شارپ تحت عنوان A شده‌ایم . A تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به یک پیک تاریخی جدید که حوالی ۹۷۵ تومان بود رسیده‌است و سپس اصلاح بعدی B، شروع شد.
B اگر فلت باشد ABC است و در انتهای موج c از آن هستیم که به نظر کمی زمان می‌خواهد.
با رعایت محدوده دو محدوده حمایتی ۷۶۰ و ۷۰۰ تومان هدف های C الگوی اصلی شکست ۹۸۰-۹۷۵ و سپس ۱۰۸۰-۱۲۳۰ تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]