تغییر سیستمی به حجم مبنای ۱برای نمادهای صف فروش ۲۰ روزه
تغییر سیستمی به حجم مبنای ۱برای نمادهای صف فروش ۲۰ روزه

هر یک از نمادهای معاملاتی بازار پایه فرابورس طی ۲۰ جلسه معاملاتی متوالی در تمامی لحظات دارای صف خرید یا فروش باشند، حجم مبنای نماد معاملاتی مذکور پس از انجام اطلاع‌رسانی لازم از سوی این شرکت، به ۱ تغییر خواهد یافت.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ فرابورس در واکنش به خبر  «حجم مبنای نماد استقلال ۱، کل نمادهای فرابورس مطابق فرمول! » اعلام کرد، در ابتدا با توجه به انعکاس عملکرد فرابورس در خصوص اعمال حجم مبنای ۱ برای نماد استقلال در گزارش یادشده به اطلاع می‌رساند، این امر طبق ضوابط دستورالعمل‌های جاری و به صورت سیستماتیک صورت گرفته و فرابورس ایران هیچ‌گونه برخورد سلیقه‌ای و موردی نداشته است.

طبق دستورالعمل معاملاتی مندرج در بازار پایه فرابورس ایران اگر هر یک از نمادهای معاملاتی این بازار طی ۲۰ جلسه معاملاتی متوالی در تمامی لحظات دارای صف خرید یا فروش باشند، حجم مبنای نماد معاملاتی مذکور پس از انجام اطلاع‌رسانی لازم از سوی این شرکت، به ۱ تغییر خواهد یافت.

همچنین در این خبر اشاره شده است «در حالی که از ۱۵ مرداد حجم مبنا ﺑﺮای ﺗﻤﺎمی ﻧﻤﺎدﻫﺎی فرابورسی ﺑﺎ ﻓﺮﻣﻮل ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ و اﻋﻤﺎل می‌شود، نماد باشگاه استقلال قفل در صف فروش بسر می‌برد، از این قائده مستثنی است». این در حالی است که مصوبه ۱۴ مردادماه فرابورس مربوط به لغو ضوابط مربوط به ماده ۲۲ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی بوده و ارتباطی به تغییر حجم مبنای نماد استقلال در شرایط فعلی ندارد.

در پایان یادآور می‌شود فرابورس ایران به عنوان نهاد ناظر در خصوص هیچ یک از نمادهای حاضر در بازار، برخوردی خارج از قانون نداشته و پایبند به مصوبات رسمی است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]