موافقت اکثریت فعالان بازار سرمایه با دامنه نوسان ۱ درصدی
موافقت اکثریت فعالان بازار سرمایه با دامنه نوسان ۱ درصدی

نتایج نظرسنجی انجام شده در بین بیش از ‌هزار کارشناس و فعال بازار سرمایه نشان می‌دهد حدود دو سوم بازیگران بورس معتقدند تا زمان کاهش کامل ریسک‌های سیاسی، دامنه نوسان می‌بایست در محدوده مثبت و منفی یک درصد تثبیت یا به‌صورت نامتقارن تعیین شود.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داده‌های مرکز افکارسنجی سرمایه که از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مهرماه سال ۱۴۰۳، یعنی بعد از انجام عملیات وعده صادق ۲ انجام شده، حاکی از آن است که ۴۰٫۴ درصد از شرکت‌کنندگان موافق حفظ وضع موجود و تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد تا کاهش کامل ریسک‌های سیاسی هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۵٫۸ درصد موافق بازگرداندن دامنه نوسان به مثبت و منفی ۶ درصد و ۲۳٫۷ درصد موافق دامنه نامتقارن هستند. ۱۰٫۱ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم با بازگشت دامنه نوسان به محدوده مثبت و منفی ۳ درصد موافق بوده‌اند.

 

جامعه آماری نظرسنجی

جامعه آماری این نظرسنجی، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در کل کشــور بوده‌اند. در این پیمایش تعداد ۱۰۸۴ پرسشــنامه به صورت ارسال لینک و با روش تمام شماری گردآوری شده است.

 

آن‌چه گذشت؟

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ابتدا روز شنبه هفته گذشته برای حفظ حقوق سهامداران دامنه نوسان را به محدوده مثبت و منفی یک درصد کاهش داد و سپس، برای کنترل هیجانات بازار، در پایان هفته این دامنه را در این محدوده تثبیت کرد.

 

ارسال نتایج به مراجع تصمیم‌گیر

این گزارش حاکی است: مشروح نتایج نظرسنجی یادشده، برای اطلاع و بهره‌برداری از آن، در اختیار تصمیم‌سازان بازار سرمایه، شامل هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس قرار گرفته است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]