هواوی از سامسونگ جلو زد/ موبایل‌هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند/ عکس
هواوی از سامسونگ جلو زد/ موبایل‌هایی که ناجی غول فناوری چینی شدند/ عکس

در سه ماهه اول سال جدید، هواوی با ۳۵ درصد پیشتاز بازار است و سامسونگ ۲۳ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، بازار گوشی‌های تاشو در حال جذاب‌تر و هیجان‌انگیزترشدن است. سامسونگ که از زمان عرضه گلکسی فولد اصلی در سال ۲۰۱۹، رهبر اصلی بازار گوشی‌های تاشو بوده است، حالا یک رقیب جدی پیدا کرده است و طبق آخرین گزارش‌ها، هواوی در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو جهان است.

براساس داده‌های جدیدی که توسط مؤسسه کانترپوینت اعلام شده است، سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۵۸ درصد از محموله های جهانی گوشی های هوشمند تاشو را در اختیار داشته است و هوآوی با ۱۴ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. سایر تولیدکنندگان، از جمله آنر و موتورولا، ۲۶ درصد باقی‌مانده را در اختیار داشته‌اند.
عملکرد فعلی سامسونگ و هواوی در بازار تاشو

با این حال، در سه ماهه اول سال جدید، هواوی با ۳۵ درصد پیشتاز بازار است و سامسونگ با ۲۳ درصد سهم بازار در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به جایگاه دوم سقوط کرده است. این تغییر قابل‌توجه بر رقابت شدیدی که در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو وجود دارد تاکید می‌کند.
برای توضیح این تغییر مهم بازار می‌توان به دلایل زیادی اشاره کرد، اما اولین و مهم‌ترین دلیل آن استفاده از فناوری ۵G در گوشی‌های هواوی است که باعث می‌شود غول چینی بتواند در بازار رقابت کند. مدل‌های ۵G گوشی‌های تاشو هواوی ۸۴ درصد از کل دستگاه‌های تاشو آن را تشکیل می‌دهند.
هواوی میت X۵ به قدری محبوب است که برای سه فصل متوالی پرفروش‌ترین گوشی تاشو این شرکت بوده است. غول چینی همچنین گوشی تاشو مقرون‌به‌صرفه‌تر هواوی پاکت ۲ را نیز اواخر سال گذشته معرفی کرده بود، تا بتواند حداقل تا زمان معرفی گلکسی زد فلیپ و زد فولد ۶، بر بازار تسلط داشته باشد.
در این گزارش همچنین گفته شده که آنر و موتورولا نیز در بازارهای چین و خارج از کشور رشد قابل توجهی داشته‌اند.
۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]