گروه بهمن تحریم شد| تداوم دشمنی با پیشرفت خودروسازی در کشور
گروه بهمن تحریم شد| تداوم دشمنی با پیشرفت خودروسازی در کشور

شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا خبری در خصوص تحریم ظالمانه علیه «گروه بهمن و شرکت های تابعه» را اعلام کرد. این تحریم مشابه تحریم صنایع خودروسازی طی یک دهه گذشته با هدف ممانعت از پیشرفت شکل گرفته است.

بازار؛ گروه خودرو: شب گذشته وزارت خزانه داری آمریکا خبری در خصوص تحریم ظالمانه علیه «گروه بهمن و شرکت های تابعه» را اعلام کرد. این تحریم مشابه تحریم صنایع خودروسازی طی یک دهه گذشته با هدف ممانعت از پیشرفت شکل گرفته است. در لیست تحریم های ظالمانه علیه کشور، بهمن دیزل، ایران دو چرخ و شرکت شاسی سازی ایران که جزو شرکت های تابعه گروه بهمن هستند که مورد تحریم قرار گرفتند.
علیرغم فشارهای بین المللی که به صنایع خودروسازی مانند گروه بهمن وارد می شود، سیاستگذاران صنعتی در کشور به ویژه «وزارت صمت» برنامه های حمایتی را رها و به دنبال دخالت بیشتر در تولید و نظام فروش خودروسازان است. باتوجه به اینکه شعار سال جاری «جهش تولید با مشارکت مردم» است، زمان آن رسیده که وزارت صمت برنامه حمایتی از صنایع خودروسازی که مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفتند را دنبال و روند تولید را برای شرکت های بخش خصوصی صنعت خودرو را تسهیل کند.
مزید اطلاع سیاستگذاران صنعتی باید اشاره داشت که تحریم گروه بهمن هشدار مجدد به صنایع خودروسازی و افزایش فشار علیه پیشرفت تولید خودرو است. صنایع خودروسازی در کشور اگر مورد تحریم و فشار خارجی قرار بگیرند، تعامل تولیدکنندگان با زنجیره تامین جهانی سخت تر می شود. بنابراین نیاز است که با اتخاذ تصمیم آزادسازی قیمت، فشار نقدینگی به صنایع خودروسازی کاهش تا افزایش تیراژ در چالش های بین المللی ایجاد شود.
در پایان باید ذکر کرد که وزارت صمت باید سیاستی را تدوین و به صنایع خودروسازی ابلاغ کند تا مانع از «زیاده خواهی» و «سوءاستفاده» چینی ها از شرایط فعلی صنعت و بازار خودرو شود. رفتار اخیر شرکت های خودروساز چینی با شرکای داخلی بیانگر «عدم صداقت» در تعهدات آن ها است. چینی ها به دنبال اجرای سیاست نفوذ بیشتر در صنعت و بازار خودرو کشور هستند تا از شرایط فعلی «سود حداکثری» کسب کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]