گوشی سامسونگ s23 | بررسی مشخصات کامل گوشی
گوشی سامسونگ s23 | بررسی مشخصات کامل گوشی
شرکت سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان شناخته می‌شود و توانسته با ارتقاع کیفیت محصولات خود بیشترین تعداد فروش را در بین انواع برندهای گوشی از آن خود کند.

البته این شرکت فروش بیش از حد گوشی‌های خود را به استفاده از تکنولوژی پیشرفته و جذاب مدیون است. اگر دقت کرده باشید هر ساله نسل جدیدی از گوشی‌های سامسونگ وارد بازار می‌شوند. هر یک از این گوشی‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن را از سایرین جدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم به یکی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به نام s23 اشاره کنیم. با ورود این گوشی به بازار توجه همه‌ی علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کرده است. در ادامه به مشخصات مهم این گوشی اشاره می‌کنیم.

گوشی سامسونگ s23

گوشی‌های سامسونگ سری s23 یکی از بهترین گوشی‌های در حال حاضر شرکت سامسونگ است و با هر بار تولید نسخه جدید از این سری با ارتقاع قابل توجهی رو‌به‌رو می‌شویم. اگر به محصولات متنوع گوشی‌های سامسونگ علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم که معرفی جدید‌ترین گوشی سامسونگ یعنی s23 را از دست ندهید. این گوشی دارای تکنولوژی بسیار بالا با توانایی فیلم‌برداری در بهترین کیفیت است و توانسته به عنوان رقیب سرسخت گوشی‌های اپل در بازار جای بگیرد.

گوشی s23 شباهت زیادی با گوشی s23 اولترا و s23 پلاس دارد، ولی در برخی جزئیات با هم متفاوت هستند. همچنین می‌توان گفت که مقاومت گوشی بالاست و از نظر سخت‌افزاری قدرتمند عمل می‌کند. این مدل به پنل شیشه‌ای جلو و پشت به نام گوریلاگلس ویکتوس ۲ مجهز شده و می‌توان گفت که این قابلیت برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ دیده شده است. این پنل گوشی را در برابر ضربات حفظ می‌کند.‌ به طوری که حتی آن را روی آسفالت بندازید، طوری نخواهد شد. دور گوشی را فریم آلمینیومی مقاومی می‌پوشاند که در نتیجه درصد آسیب دیدن گوشی را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

طراحی گوشی سامسونگ s23

اگر از بزرگی گوشی‌هایی نظیر S23ultra یا S23plus ناراضی هستید، می‌توانید به جای آن‌ها از s23 استفاده کنید. گوشی s23 معمولی، یک گوشی خوش دست و کوچک با طراحی ظریف و عالی است. همان‌طور که گفتیم در پنل جلو و پشتی گوشی از شیشه- گوریلاگلس Victus 2 استفاده شده و جذابیت آن را چند برابر می‌کند. یک قاب فلزی از جنس آلومینیوم داخل پنل قرار گرفته و مقاومت آن را زیاد می‌کند. همه‌ی دکمه‌ها را می‌توانید در سمت راست گوشی مشاهده کنید. ابعاد s23 حدود ۱۴۶٫۳ در ۷۰٫۹ در ۷٫۶ میلی‌متر بوده و نسبت به گوشی‌های بزرگ نسل جدید سامسونگ کوچک‌تر است. همچنین این مدل با وزن ۱۶۸ گرم به رنگ‌های مشکی، سبز، بنفش روشن، کرم در بازار موجود هستند. اگر به دنبال یک گوشی با طراحی ظریف و خفن هستید، قطعا s23 در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد.

نمایشگر گوشی سامسونگ s23

نمایشگر گوشی سامسونگ s23

گوشی s23 دارای نمایشگر حرفه‌ای است.

بی‌شک گوشی‌های سامسونگ بهترین نمایشگرهای دنیا را دارند. به خاطر اینکه در هنگام تولید محصولاتش از نمایشگرهای باکیفیت استفاده می‌کند. گوشی s23 به عنوان یکی از بهترین مدل‌های این شرکت، از یک نمایشگر فوق‌العاده حرفه‌ای و با کیفیت بهره می‌برد. نوع نمایشگر Dynamic AMOLED 2X است که در ابعاد ۶٫۸ اینچ طراحی شده است. رزولوشن این نمایشگر حدود ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل و وضوح آن به ۵۰۰ پیکسل در اینچ می‌رسد. حداکثر روشنایی نمایشگر در اندازه ۱۷۵۰ نیت (Peak) است و از نمایشHDR10+ پشتیبانی می‌کند. به هیچ وجه نگران تاچ و سرعت نمایشگر نباشید چرا که بهترین عملکرد را شاهد خواهید بود.

دوربین سامسونگ s23

گوشی s23 از یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با کیفیت بسیار مطلوب و یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. این مدل در مورد عکاسی عملکرد فوق حرفه‌ای دارد و هیچ ایرادی نمی‌توان بر روی دوربین آن به عنوان یک گوشی گذاشت. لرزشگیر دوربین بالاست و فیلم‌های شما را به شکل خوبی به نمایش می‌گذارد. به علاوه، این گوشی دارای لنز واید ۲۳ میلی‌متری با قدرت فوکوس خودکار و فوکوس لیزری، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ۱/۱٫۳ اینچ سایز سنسور، ۰٫۶ میکرومتر سایز پیکسلf/1.7. و حداقل رزولوشن فیلم‌برداری ۸K است. همچنین در فیلم‌برداری+HDR10، ضبط صدای استریو، لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر- ژیروسکوپی توانایی بالایی دارد.

مشخصات دوربین سلفی سامسونگ s23

  • لنز واید
  • فوکوس خودکار با تشخیص فاز۲۵ میلی‌متریf/2.2
  • حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری ۴K

مشخصات نرم‌افزاری گوشی s23

گوشی اس ‌۲۳ با رابط کاربری One UI 5.1 از سیستم عامل اندروید نسخه ۱۳ بهره می‌برد. با این حال، به دلیل وجود قابلیت به‌روزرسانی می‌توانید آن را تا چند سال ارتقا دهید. مثلا سیستم عامل اندروید را می‌توانید تا حداقل ۴ سال و سیستم امنیتی را تا ۵ سال به‌روزرسانی کنید. در نتیجه می‌توان گفت که نرم‌افزار سامسونگ s23 قدیمی نمی‌شود و با خیال راحت می‌توانید تا چندین سال از آن استفاده کنید. تنظیمات سفارشی برای گوشی سامسونگ s23 امکان‌پذیر است و می‌توانید آن را با جنبه‌های مختلفی از زندگی خود وقف دهید. از ویژگی‌های دیگر این گوشی می‌توان به بهبود سیستم ویجت، برنامه‌ها و فعالیت‌های توصیه شده برای زمان‌های مختلف روز اشاره کرد.

مشخصات سخت‌افزاری گوشی

گوشی سامسونگ s23 در سه نوع ورژن حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۸، حافظه ۲۵۶ گیگابایت با رم ۱۲ گیگابایت و حافظه ۵۱۲ گیگابایت با رم ۱۲ به بازار عرضه شده و طبق گوشی‌های جدید این شرکت از افزودن حافظه (درگاه حافظه) خارجی بهره نمی‌برد. در ساخت این گوشی از تراشه Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 Gen 2 استفاده کرده‌اند که به سادگی داغ نمی‌کند و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. اس ۲۳ به راحتی می‌تواند با ۸ هسته پردازنده و گرافیک Adreno 740 خود، همه‌ی بازی‌های موجود در دنیا را اجرا کند.

باتری و شارژ ظرفیت باتری

به دلیل قیمت بالای گوشی سامسونگ s23، نباید انتظار باتری ضعیف و کم ظرفیت را از آن داشت. این مدل با نوع باتری لیتیوم‌ یونی و توان سرعت شارژ ۴۵ واتی خود می‌تواند یک باتری صفر را در نیم‌ساعت به ۶۵ درصد برساند که از نظر سرعت شارژ بدک نیست. یکی از بهترین ویژگی‌های باتری این گوشی پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است.

قیمت گوشی سامسونگ s23

این گوشی رقیب خوبی برای گوشی‌های آیفون ۱۳ است و با دوربین اولترا واید خود، تصاویر زیبا و حرفه‌ای را به ثبت می‌رساند. به همین دلیل توجه کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. مدت زمان زیادی نیست که این گوشی وارد بازار شده، در نتیجه قیمت بالای آن چندان هم تعجب‌آور نخواهد بود. نباید فراموش کرد که این گوشی آخرین مدل از گوشی‌های شرکت سامسونگ است و داشتن یک مدل بسیار بالا از این شرکت نام‌آور هزینه‌بر خواهد بود.

سخن آخر

گوشی سامسونگ S23 با داشتن سخت‌افزار قوی و امکانات بالا، توانست در کمترین زمان توجه علاقه‌مندان تکنولوژی را به سمت خود جلب کند. قیمت این گوشی نسبت به سایر مدل‌های این شرکت بالاست اما به دلیل داشتن صفحه نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت، دوربین حرفه‌ای، پردازنده قدرتمند و سایر امکانات نظیر ابعاد مناسب و خوش دست بودن به یکی از بهترین برندهای سال تبدیل شده است. اگر از دوست‌داران برند سامسونگ هستید و کیفیت جزء اولویت‌های شماست می‌توانید گوشی سامسونگ s23 را در لیست خرید خود قرار دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]