۱۰ نکته برای سفر اقتصادی و کم هزینه در ایران!
۱۰ نکته برای سفر اقتصادی و کم هزینه در ایران!
سفرکردن از مهم‌ترین کارهایی است که تاثیر مهمی در حفظ سلامت جسمی و روحی افراد دارد. یکی از مهمترین مسائلی که در سفر به آن توجه می‌شود، هزینه‌های سفر هستند.
فهرست خبر اقتصادی 10 نکته برای سفر اقتصادی و کم هزینه در ایران!

با توجه به افزایش هزینه‌های سفر بعضی از افراد، حتی به سفر کردن هم فکر نمی‌کنند؛ اما این کار کاملاً اشتباه بوده و با خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت‌های معتبر و دارای تخفیف و همچنین رزرو هتل تهران ارزان و یا شهرهای دیگر از همین سایت‌ها به‌راحتی با رعایت یکسری نکات دیگر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به حداقل برسانید. در ادامه این مقاله به بررسی بهترین راهکارها برای انجام یک سفر کم هزینه و اقتصادی در ایران می‌پردازیم.

چطور هزینه های سفر داخلی را کاهش دهیم؟ (۱۰ راهکار)

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، کاهش هزینه‌های آن است. خوشبختانه راهکارهای زیادی وجود دارد که از طریق آن، شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید. در ادامه با این راهکارها آشنا می‌شوید.

سفر زمینی ارزان با قطار، سفر با اتوبوس یا خودرو شخصی

یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه‌های سفر، انتخاب یک وسیله نقلیه ارزان مانند اتوبوس و قطار است. معمولاً قیمت بلیط قطار مبلغ کمی از بلیط اتوبوس بالاتر است و با توجه به مزایای سفر با قطار، بسیاری از افراد اقدام به خرید اینترنتی بلیط قطار می‌کنند. البته در صورت مسافت خیلی طولانی می‌توانید بلیط لحظه آخری هواپیما را خریداری کرده و یا حتی زودتر از تاریخ سفر بلیط خود را بخرید. البته با خرید اینترنتی بلیط برای قطار یا اتوبوس می‌توانید از تخفیفات سایت موردنظر استفاده کرده و حتی هزینه کمتری نیز بپردازید. به‌عنوان مثال اگر قصد تهیه بلیط قطار شیراز تهران را دارید، با خرید از یک سایت معتبر و استفاده از تخفیفات می‌توانید یک کوپه دربست برای راحتی بیشتر برای خود بگیرید. سفربا خودروی شخصی مستلزم پرداخت هزینه بنزین، تعمیرات خودرو در اثر خرابی و… است که به همین دلیل، این روزها افراد راه‌های دیگری را برای سفر ترجیح می‌دهند.

اقامت در هتل های ارزان قیمت

از دیگر راهکارها برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توان به انتخاب یک محل اقامت ارزان اشاره کرد.البته ارزان‌بودن به معنای بی‌کیفیت بودن نیست!! این روزها بسیاری از سایت‌ها، انواع اتاق‌های هتل‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسب و اقتصادی به مسافران ارائه می‌کنند. تنها کافیست به این سایت‌ها مراجعه و اتاق موردنظر با ویژگی‌های موردنظر خود را جستجو کنید. انواع هتل‌ها از دو ستاره تا ۵ ستاره در این سایت‌ها وجود داشته و در کنار قیمت مناسب، امکانات فوق‌العاده‌ای دارند. به‌عنوان مثال اگر قصد سفر به تهران را دارید، می‌توانید با رزرو هتل تهران ارزان از سایت مستر بلیط، تا حد زیادی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

سفر در روزهای وسط هفته یا غیر تعطیل

انتخاب زمان سفر در کاهش هزینه‌های آن تاثیر به‌سزایی دارد. بعضی از شهرهای ایران در روزها و زمان‌های خاصی نسبتاً خلوت‌تر هستند و به همین دلیل، در این زمان‌ها قیمت هتل و بسیاری از موارد دیگر به‌شدت کاهش می‌یابند. به‌عنوان مثال اگر قصد سفر از شیراز به تهران را دارید، بهترین زمان خرید بلیط قطار شیراز تهران، ایام تعطیلات نوروز و یا زمستان است. درواقع، در این زمان‌ها بیشتر تهرانی‌ها و ساکنین شهرهای دیگر به شمال کشور و یا شهرهای زیارتی سفر می‌کنند و به همین دلیل، رزرو هتل تهران ارزان و خرید بلیط ارزان، به شما امکان به حداقل رسیدن هزینه‌های سفر را می‌دهد.

پخت غذا یا خرید غذا از رستوران‌های محلی و اغذیه‌فروشی‌ها

با توجه به افزایش هزینه‌ غذاهای رستورانی، بهترین راهکار، خرید مواد غذایی و پخت آن‌ها در سفر است. همچنین، می‌توانید کنسرو غذاهای آماده را تهیه کرده و بعد از جوشاندن استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید که غذا بپزید و یا از کنسرو استفاده کنید، می‌توانید به رستوران‌های غذای محلی سری بزنید و یا از اغذیه‌فروشی‌ها، انواع ساندویج، خوراک لوبیا و سیب‌زمینی سرخ کرده را تهیه کنید.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی

برای رفتن به مکان‌های مختلف در یک شهر باید هزینه بپردازید. گرفتن تاکسی مخصوصاً در کلان شهر تهران هزینه بسیار بالایی داشته و در مجموع هزینه‌های سفر شما را افزایش می‌دهد. بهترین راهکار استفاده از مترو و اتوبوس است. خوشبختانه این روزها در تهران، مشهد و بیشتر شهرهای ایران مترو و اتوبوس وجود داشته و با صرف هزینه بسیار کم می‌توانید به نقاط مختلف شهر بروید.

قرض‌گرفتن وسایل سفر از دیگران

اگر دقت کرده باشید بسیاری از افراد قبل از سفر وسایل زیادی از جمله چمدان، کیف‌های دستی و… می‌خرند که خرید همین وسایل هزینه زیادی را به آن‌ها تحمیل می‌کند. اگر چمدان و یا ساک‌های دستی مناسب ندارید، می‌توانید آن‌ها را از یک دوست و یا آشنایان خود قرض بگیرید. این موضوع در مورد بقیه وسایل سفر نیز صدق می‌کند.

برداشتن انواع خوردنی‌های بین راهی

یکی از مهمترین هزینه‌هایی که افراد در حین سفر به آن توجه نمی‌کنند؛ خرید انواع تنقلات در مسیر است. معمولاً در ایستگاه قطار و یا حتی داخل خود قطار، غذا و انواع تنقلات با قیمت بالا به مسافران ارائه می‌شود و بهتراست تنقلات و غذا برای خود از قبل آماده کرده و از خرید انواع غذا و تنقلات در مسیر سفر خودداری کنید.

عدم انتخاب یک همسفر ولخرج

بسیاری از افراد، علت بالارفتن سفرهای خود را یک همسفر ولخرج می‌دانند. با توجه به این موضوع حتماً قبل از سفر ویژگی‌های همسفر خود را بررسی کرده و در صورت مشاهده این ویژگی در او، با آن شخص به سفر نروید؛ زیرا در غیر این صورت باید هزینه زیادی بپردازید.

عدم انتخاب فروشگاه‌های لوکس برای خرید

در این فروشگاه‌ها، همه چیز با قیمت و کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌شود و در صورت خرید از آن‌ها، هزینه‌های سفر شما به‌شدت افزایش می‌یابند. اگر قصد خرید دارید، توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌هایی بروید که قیمت مناسبی داشته و حتی بسیاری از محصولات خود را با تخفیف‌های عالی به مشتریان عرضه می‌کنند. با این کار هم خرید می‌کنید و هم در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

بازدید هوشمندانه از جاذبه های گردشگری

در یک شهر بزرگ مانند تهران، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد که برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌توانید چند مورد از این جاذبه‌ها را که به محل اقامت شما نزدیک‌تر هستند انتخاب کرده و از آن‌ها بازدید کنید. این کار نیز به طرز چشمگیری هزینه‌های صرف شما را کاهش می‌دهد.

بازدید هوشمندانه از جاذبه های گردشگری

سفری ارزان با مِستربلیط

برای داشتن یک سفر ارزان و لذتبخش، راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به‌طور کامل به آن‌ها پرداختیم. خوشبختانه این روزها وب‌سایت‌های معتبری در زمینه فروش بلیط و مکان اقامتی ارزان فعالیت می‌کنند و شما عزیزان می‌توانید از این سایت‌ها به خرید اینترنتی بلیط قطار مانند بلیط قطار شیراز تهران با قیمتی پایین‌تر از سایر سایت‌ها بپردازید. یکی از این سایت‌های معتبر مستربلیط است که همواره به رفاه کاربران خود می‌اندیشد و با توجه به این موضوع بلیط‌ها و مکان‌های اقامتی با کلیه امکانات رفاهی را با اقتصادی‌ترین قیمت به مسافران گرامی عرضه می‌کند. شما عزیزان می‌توانید بلیط سفر خود را از این سایت خریده و حتی انواع هتل و اتاق‌های آن‌ها را بررسی و اتاق خود را در هتل موردنظر با استفاده از تخفیف‌های عالی رزرو کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]