اسرائیل در اندیشه ایجاد یگان موشکی
اسرائیل در اندیشه ایجاد یگان موشکی

ارتش رژیم صهیونیستی به صرافت تشکیل یگان موشکی و بکارگیری موشک‌های زمین به زمین در جنگ‌های آتی خویش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری زیمان یسرائیل، نسخه عبری زبان روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی در این رابطه اعلام کرد،‌ ایده تشکیل واحد ویژه موشک‌های زمین به زمین در ارتش اسرائیل،‌ ایده تازه‌ای نیست اما طی ماه‌های اخیر مجددا روی میز قرار گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است، چند سال پیش این ‌ایده را اویگدور لیبرمن وزیر جنگ وقت پینهاد کرد، اما همانطور که گفتیم، راهی به سوی تحقق پیدا نکرد.
در آن زمان این وزیر، اعلام کرده بود  به دنبال تامین بودجه‌ای برای این یگان ویژه است، اما همانطور که پیش بینی می‌شد با مخالفت شدید نیروی هوایی اسرائیل مواجه گردید، زیرا فرماندهان نیروی هوایی بر این عقیده بودند که راه اندازی چنین یگانی می‌تواند بودجه خریدهای تسلیحاتی این نیرو را به شدت تحت تاثیر خود قرار بدهد.
به گفته برخی از کارشناسان، زمانی که حزب الله لبنان و حماس در غزه تعداد زیادی موشک زمین به زمین در اختیار دارند، و حزب الله سکوهای شلیک آن را هم برای هدف قرار دادن مواضع اسرائیل مستقر کرده است،  اگر پایگاه‌های نیروی هوایی در همان ساعات اول جنگ پیش رو مورد هدف قرار بگیرند و همانطور که در هفته‌های اخیر هم شاهد آن هستیم، پایگاه‌های هوایی مستقر در شمال مورد هدف روزانه حزب الله قرار داشته باشند، در این صورت اسرائیل چه چیزی در چنته خواهد داشت.
براساس ارزیابی‌های به روز شده، حزب الله در حال حاضر بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار فروند موشک از انواع مختلف دارد که تقریبا می‌تواند نقطه به نقطه از اسرائیل را مورد هدف قرار دهد، این در حالی است که براساس آخرین گزارش‌های به روز شده، حماس نیز همچنان موشک‌های دور برد خود را در اختیار دارد.
در ادامه این گزارش آمده است، اسرائیل هم البته کار ساخت و تولید موشک‌های زمین به زمین را آغاز کرده است، شرکت البیت انواع مختلفی از این موشک‌ها را در دست تولید دارد، یکی از آنها موشک بریداتور هاک است که برای اهدافی با اولویت ویژه تولید شده و برد ۳۰۰ کیلومتری دارد، براساس توصیف این شرکت، موشک مذکور کلاهکی به وزن ۱۴۰ کیلوگرم داشته و دقت اصابت آن ۱۰ متر است.
به اعتقاد نویسنده، با توجه به تجربه‌ای که از جنگ فعلی به دست می‌آید،‌ ایده تشکیل یگان ویژه بکارگیری موشک‌های زمین به زمین باید با جدیت بیشتری در ساختار ارتش و مراکز تصمیم گیری مورد بررسی قرار گرفته و مجددا در دستور کار قرار بگیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]