«بنی گانتس» رئیس حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی که اخیرا از کابینه جنگی این رژیم خارج شده است، امروز (سه شنبه) تأکید کرد نتانیاهو قصد نابودی اسرائیل را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گانتس امروز با انتقاد شدید از نخست وزیر رژیم اشغالگر گفت: وی می خواهد اسرای اسرائیلی را آزاد کند اما از اقدام به ریسک سیاسی نگران است و دشمنان این واقعیت را می بینند.
خبرگزاری فلسطینی سما نیوز گزارش داده که رئیس حزب اتحاد رژیم صهیونیستی با اشاره به اصلاحات قضایی انجام شده توسط نتانیاهو با هدف افزایش اختیارات نخست وزیر، افزود: در اسرائیل کودتای قضایی روی داد و این امر باعث تضعیف اسرائیل شد. حماس نیز این نقطه ضعف را دید و توانست هر آنچه مدنظرش بود، انجام دهد.
گانتس با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو نخست و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم به طعنه و کنایه گفت: من مسئول حل مشکلات زناشویی نیستم!
رئیس حزب اتحاد در سرزمین های اشغالی با اشاره به تلاش ها برای برکناری نتانیاهو از نخست وزیری گفت: دوست دارم نخست وزیر شوم و برای این امر تلاش خواهم کرد.
دیروز دوشنبه نیز «یائیر گولان» معاون پیشین رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را مقصر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با جنبش حماس دانست.
گولان در این باره اظهار داشت: اسرائیل حداقل دو یا سه فرصت برای دستیابی به توافق داشت و کسی که مانع آن شد، نتانیاهو بود. او نمی‌خواهد این کار را انجام دهد و این مایه شرمساری اسرائیل است؛ چراکه هیچ چیزی ضروری‌تر از توافق تبادل اسیران نیست.
این مقام نظامی سابق رژیم اشغالگر گفت: نتانیاهو دستیابی به توافق برای بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در غزه) را ناکام می‌گذارد؛ چراکه معتقد است این امر آینده سیاسی او را به خطر می‌اندازد.
وی ادامه داد: نتانیاهو مایه ننگ اسرائیل و یک دروغگوی بیمار است. شگرد معمول او منحرف کردن توجه‌ها از شکست‌هایش است.
به گزارش ایرنا، موضوع ازسرگیری مذاکرات برای تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و همچنین ارائه پاسخ این جنبش به پیشنهاد میانجیگران، منجر به تشدید اختلافات میان مقامات رژیم اشغالگر شده است و وزرای تندرو، نخست‌وزیر را تهدید به خروج از کابینه ائتلافی در صورت موافقت وی با پیشنهاد توافق کرده‌اند.
پس از عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه سال گذشته، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته است و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.
تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند و خواستار سرنگونی وی هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]